اولین مسجد در شهر «سیب» عمان به زودی خورشیدی می شود

مسجد «حسن بن تبیث» در شهر «سیب» عمان اولین مسجد در این کشور است که به زودی خورشیدی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « zawya»، مسجد «حسن بن تبیث» در شهر «سیب» عمان اولین مسجد در این کشور است که به زودی خورشیدی خواهد شد.

 

خورشیدی شدن مسجد «حسن بن تبیث» بخشی از برنامه انرژی تجدیدپذیر "مسجد سبز است که توسط شرکت مدیریت وقف الامانه و با همکاری مقامات خدمات عمومی ، شرکت های انرژی و موسسات مالی اسلامی راه اندازی شده است.

 

این پروژه که مصرف برق و هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد ، مطابق با دستورالعمل های چشم انداز 2040 عمان است که تا حدود 30 درصد از انرژی مورد نیاز کشور را از منابع تجدیدپذیر تامین می کند.

 

طبق آماری که مرکز ملی آمار و اطلاعات در سال 2019 منتشر کرد ، 16 هزار و 464  مسجد در اندازه های مختلف در عمان وجود دارد.

 

دکتر منصور بن طالب الحینایی ، رئیس مرجع تنظیم خدمات عمومی  گفت که این برنامه در حمایت از برنامه های دولت در راستای ترویج انرژی تجدیدپذیر اجرایی می شود.

 

وی افزود: ابتکار مساجد سبز بسیار کاربردی و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است زیرا هزینه این فناوری ها همچنان کاهش می یابد در حالی که اثربخشی آنها افزایش پیدا می کند.

 

مرحله آزمایشی پروژه مساجد سبز در نوامبر 2020 آغاز شد و بعدا تصمیم گرفته شد تا 100 مسجد طی 3 سال با سرمایه گذاری 5 میلیون ریالی که بخشی از آن نیز به پروژه های فناوری برای منطقی کردن مصرف اختصاص داده می شود به مساجد سبز تبدیل شوند.

کد خبر 1088147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha