۹ پروژه کشاورزی در خوسف به بهره برداری می رسد

رضوی گفت: طی هفته دولت ۹ پروژه جهاد کشاورزی در شهرستان خوسف با اعتبار سه میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «سید حسن رضوی» امروز (3 شهریور) در مراسم افتتاح پروژه های بخش کشاورزی شهرستان خوسف که به مناسبت هفته دولت انجام شد، اظهار کرد: طی هفته دولت در بخش کشاورزی شهرستان خوسف 9 پروژه به بهر ه برداری می رسد.

 

مدیر جهاد کشاورزی خوسف با بیان اینکه بیشتر پروژه های افتتاحی هفته دولت در بحث آب و خاک است، افزود: احیاء و مرمت قنوات، اجرای سیستم های نوین آبیاری و افتتاح یک واحد گلخانه سبزی و صیفی از جمله این پروژه ها است.

 

وی با بیان اینکه 9 پروژه بخش کشاورزی خوسف با هزینه کرد سه میلیارد و 770 میلیون تومان اعتبار آماده بهره برداری است، ادامه داد: امروز دو پروژه در بخش مرکزی به نمایندگی از سایر پروژه ها افتتاح می شود که یکی احیاء و مرمت قنات ظهرانی خور و دیگری طرح آبیاری کم فشار چاله میرزایی است.

 

وی بیان کرد: برای احیاء و مرمت قنات ظهرانی خور 150 میلیون تومان اعتبار دولتی و 20 میلیون تومان خودیاری مردم هزینه شده است، همچنین حجم عملیات 370 متر بوده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی خوسف از قنات ظهرانی خور به عنوان یکی از بزرگترین قنات های منطقه خوسف یاد کرد و گفت: این قنات بیش از 6 کیلومتر طول دارد و دو سال اعتبار گرفته اما برای تکمیل اعتبار میلیاردی لازم دارد.

 

رضوی تصریح کرد: وجود قنات ظهرانی خور در دل کویر و آب فراوان آن بر اهمیت این قنات می افزاید لذا جهاد کشاورزی استان باید برای مرمت آن اعتبار ویژه در نظر بگیرد، سال گذشته دو قنات در  روستای خور احیاء شد و امسال نیز سه قنات دیگر احیاء خواهد شد.

 

 

کد خبر 1088157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha