۱۲ هزار هکتار پروژه آبیاری تحت فشار در خراسان جنوبی در حال انجام است

محمدی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار در خراسان جنوبی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «اکبر محمدی» امروز (3 شهریور) در حاشیه افتتاح طرح آبیاری کم فشار چاه میرزایی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و 800 هکتار پروژه آبیاری تحت فشار در خراسان جنوبی اجرا شده است.

 

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 12 هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار در استان در حال اجرا است، افزود: به لحاظ اجرای پروژه در این بخش، استان خراسان جنوبی در سطح کشور رتبه نخست کشوری را از ابتدای امسال کسب کرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به طرح آبیاری کم فشار چاه میرزایی خوسف، گفت: این طرح در سطح 40 هکتار بریا بهره مندی 70 خانوار به بهره برداری رسیده است.

 

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: این طرح از محل فصل هفت بند تبصره 4 قانون بودجه 99 سامانه های نوین آبیاری تامین اعتبار شده است که سهم اعتبار بلاعوض دولتی این طرح سه میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است.

 

محمدی سهم خودیاری مالکین در اجرای طرح آبیاری کم فشار چاه میرزایی را 652 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در مجموع برای این طرح چهار میلیارد و 252 میلیون ریال هزینه شده است.

 

وی در پایان گفت: با اجرای طرح آبیاری کم فشار چاه میرزایی خوسف 100 هزار متر مکعب در سال صرفه جویی می شود.

 

 

کد خبر 1088160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha