تفاهم نامه بین بخشی باهدف گسترش فعالیت‌های سوادآموزی در کردستان امضا شد

با حضور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان و مدیرکل سازمان زندان ها و تامین امنیتی استان تفاهم نامه بین بخشی باهدف گسترش فعالیت‌های سوادآموزی در کردستان امضا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رمضان یوسفی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کردستان در جلسه ویدئو کنفرانس مشترک با سازمان نهضت و سازمان زندان‌های کشور که در راستای گسترش فعالیت‌های سوادآموزی زندانیان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، از زحمات مدیرکل سازمان زندان‌ها، معاونین و همکاران ایشان در استان تقدیر کرد و گفت:  با همت و یاری این عزیزان توانسته‌ایم در تمامی زندان‌های استان کلاس‌های سوادآموزی دایر کنیم و یک مرکز یادگیری نیز در مرکز استان داشته باشیم.

 

وی از سازمان نهضت و سازمان زندان‌های کشور خواست نسبت به پرداخت حق الزحمه مدیران مراکز مشارکتی که در سازمان زندان‌ها تقبل زحمت کرده‌اند تصمیم گیری جدی داشته باشند تا حقی از کسی ضایع نگردد.

 

یوسفی همچنین به غیرفعال بودن سایت سوادآموزی کشور برای ثبت نام زندانیان بی‌سواد اشاره کرد و از شناسایی 10 نفر بی‌سواد بین زندانیان استان تا به این لحظه خبر داد.

 

خاکزاد معاون امور آموزش سازمان نهضت نیز در این نشست از سه افق برای برنامه‌ریزی سوادآموزی زندانیان سخن به میان آورد که شامل آگاه سازی مخاطبان، فراهم سازی زمینه توانمندسازی آنان و اصلاح رفتار زندانیان که در نهایت زندگی با کیفیت را برای آنان و خانواده‌هایشان به ارمغان خواهد آورد.

 

وی همچنین به آمار زندانیان بی سواد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 6 هزار و 547 زندانی بی سواد در سراسر کشور داریم که چهار هزار و 591 نفر آنان زیر 60 سال هستند که در این میان سیستان و بلوچستان با 785 زندانی بی سواد بیشترین و کهگیلویه و بویراحمد با 27 نفر کمترین آمار بیسوادی را دارند.

 

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری بین معاونت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره‌کل زندان‌های استان توسط یوسفی معاون سوادآموزی و فتحی مدیرکل زندان های استان به امضا رسید.

 

کد خبر 1088185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha