وظیفه هنرمند دینی تبدیل عقل کامل به احساسات است

حسن عباسی گفت: هنر دینی دارای چهار مرحله است که در یکی از این مراحل هنرمند وارد عرصه می شود و وظیفه او تبدیل عقل به احساس می باشد.

به گزارش خبرنگار شبستان، دکتر حسن عباسی، یکی از داوران جشنواره فیلم عمار در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: در این جشنواره شاهد تولد طیف جدیدی از مستندسازانی بودیم که از سینما برای انتقال پیام خود استفاده می‌کنند. این تولد را باید به فال نیک گرفت و آن را سرآغاز یک جنبش و بالاتر از آن یک جریان در سینمای مستند ایران دانست.

 

عباسی ادامه داد: هنر دینی دارای چهار مرحله است؛ در مرحله تبیین وحی، مرحله دوم تبدیل وحی به عقل که از وظایف علما و حکماست، مرحله سوم تبدیل عقل به حس که از هنرمند بر می آید و در مرحله چهارم انتقال حس به غیر که کار رسانه است.

 

عباسی ادامه داد: تجمیع این چهار مرحله در قالب سخنرانی امکان‌پذیر است، اما این کار در رسانه‌هایی چون سینما با دشواری‌های فراوانی همراه است.


در ادامه مراسم، ابوالقاسم طالبی کارگردان و از داوران جشنواره فیلم عمار نیز از برگزارکنندگان این جشنواره تقدیر کرد.

 

در پایان این مراسم، برگزیدگان جشنواره به شرح زیر معرفی شدند:


رتبه اول: فیلم «یزدان تفنگ ندارد» به کارگردانی حسین شمقدری، رتبه دوم: «ایران سبز» به کارگردانی محمدرضادهشیری و رتبه سوم: «پایان فراموشی» به کارگردانی محمدمهدی خالقی.

 

همچنین هیئت داوران نخستین دوره جشنواره فیلم عمار از «نادر طالب‌زاده» به علت ساخت مستند حرفه‌ای «تقلب واقعی» تقدیر کردند.

 

پایان پیام/

کد خبر 10882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha