لزوم تحقق طرح ۵۷ هکتاری برای رسیدن شیراز به جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع)

اصنافی گفت: برای رسیدن شیراز به جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) طرح ۵۷ هکتاری به عنوان طرح جامع بافت تاریخی و دسترسی به حرم‌ های مطهر باید محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید احسان اصنافی»، امروز (چهارشنبه 3 شهریور) در دوازدهمین جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای رسیدن شیراز به جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) طرح ۵۷ هکتاری به عنوان طرح جامع بافت تاریخی و دسترسی به حرم‌ های مطهر باید محقق شود.

کاندیدای شهردار شیراز افزود: برنامه‌ های شیراز باید با سرلوحه قرار دادن سومین حرم اهل بیت (ع) در نظر گرفته شود و دستگاه ها باید از ظرفیت ‌های خود برای رشد این حوزه استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مسجد محوری، توجه به ورزش‌های همگانی، ایجاد ورزشگاه‌ های ویژه بانوان، پیگیری در ساخت و تولیدات فرهنگی و هنری باید در اولویت برنامه های شهرداری شیراز قرار بگیرد.

اصنافی با اشاره به لزوم توجه به حوزه حمل و نقل بیان کرد: طرح جامع حمل و نقل برای شهر شیراز باید در نظر گرفته شود و تکمیل رینگ ترافیکی، بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تداوم توسعه خطوط مترو باید از اولویت های شهردار شیراز باشد.

وی ادامه داد: اصلاح قانون مرتبط با باغات قصردشت ضروری است تا نگهداری باغات برای باغداران توجیه‌ پذیر شود و برای شهرک‌ های منفصل باید مواردی مانند شفافیت بانک زمین، معاملات املاک و رعایت قوانین تملک‌ های شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

اصنافی با تاکید بر مزایای هوشمندسازی گفت: مانیتورینگ فعالیت‌های شهرداری و داده کاوی تمامی ابعاد شهرداری شیراز باید انجام شود و هوشمندسازی موجب شفافیت نیز می شود.

وی تصریح کرد: پیگیری و تکمیل کمربند سبز شیراز و ایجاد مناطق گردشگری در مناطق مختلف شیراز با مشارکت عموم مردم، ایجاد تصفیه خانه های محلی، ایجاد کلینیک باغات، منطقه گردشگری باغات قصردشت و تعاونی باغات، پیگیری تقویت بازیافت در مبدا و مقصد، تکمیل شبکه هوشمند و سایت زباله ‌سوز از برنامه های من در صورت انتخاب به عنوان شهردار شیراز است.

 

کد خبر 1088247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha