رشد ۳۷ درصدی اهدای خون جامعه بانوان در قزوین

مدرسی از رشد ۳۷ درصدی اهدای خون توسط بانوان قزوینی در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

«مریم مدرسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۸۳ نفر از بانوان قزوینی موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که۷۰۹ نفر از بانوان اهدای خون داشتند، رشد ۳۷ درصدی را شاهد هستیم.

 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند و در عرصه های مختلف هم نقش بسزایی را دارند و تلاش داریم که فرهنگ اهدای خون را در میان بانوان افزایش دهیم.

 

وی افزود: در صورتی که بتوانیم حضور بیشتر بانوان را در اهدای خون داشته باشیم ذخایر خونی قابل توجهی برای کمک به بیماران خواهیم داشت.

 

مدرسی تصریح کرد: حضور پررنگ بانوان برای اهدای خون در ماه های اخیر به واسطه فراخوان ها، پویش و دعوت های انجام شده صورت گرفته است که امیدواریم با اقدامات این چنینی روند افزایشی حضور بانوان را بیش از پیش مشاهده کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در ایام عزاداری ها به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هم در حضور بانوان و اهدای خون توسط این قشر در استان رشد ۱۱۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین یادآور شد: البته به منظور این حضور بیشتر فراخوان ها و پویش های مرتبط با بانوان در طول سال در حال اجرا است.

کد خبر 1088250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha