پیامبر (ص) سطح فرهنگی مردم را از مسجد افزایش داد

حجت الاسلام لیوانی گفت: در صدر اسلام پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) سطح فرهنگی مردم را از مسجد افزایش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین«قاسم لیوانی» عصر امروز (چهارشنبه 3 شهریور) در آیین رونمایی از پوستر جشنواره مسابقه ملی عکس نوشت «نگاه آسمانی» اظهار کرد: مسجد نقش زیادی در صدر اسلام داشت و پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) تصمیمات مهم را در مسجد و با حضور مردم اتخاذ می کرد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گلستان ادامه داد: مردمی که آداب معاشرت نیاموختند پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) این افراد را در مسجد ساخت و به بهانه نماز برای این افراد صحبت می کرد و براساس این مسئله است که احادیث زیادی از پیامبر مکرم اسلام از مسائل اخلاقی به یادگار مانده است.

 

حجت الاسلام لیوانی بابیان اینکه مسجد نقش به سزایی در صدر اسلام  در حوزه تربیتی و اجتماعی داشت، ابراز داشت: پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) توانست سطح فرهنگ مردم را از مسجد ارتقاء دهد.

 

وی افزود: به دلیل جاهلیت و عدم آگاهی برخوردهای ناشایستی در صدر اسلام از مردم سر می زد و پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) توانست شخصیت این افراد را در مسجد بسازد.

 

حجت الاسلام لیوانی یادآور شد: باید تلاش کنیم که جوانان ما مسجدی شوند و گاهی شاهد آن هستیم رفتارهای رقم می خورد که جوانان از فعالیت مسجد دور می شوند و باید شرایطی را فراهم کنیم که بتوانند جوانان در مسجد جایگاه خود را پیدا کنند و این مسئله به ارتقاء سطح فرهنگی جامعه نیز کمک می کند.

 

 

کد خبر 1088297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha