راه یابی مستند تاریخی «نبرد ادسا» به پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند سیما

سهرابی گفت: مستند تاریخی «نبرد ادسا» که کاری از صدا و سیمای مرکز فارس است به بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند سیما راه یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید تقی سهرابی»، امروز (چهارشنبه 3 شهریور) از راه یابی مستند تاریخی «نبرد ادسا» به جشنواره تلویزیونی مستند سیما خبر داد و به خبرنگاران گفت: این مستند تاریخی که کاری از صدا و سیمای مرکز فارس است به بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند سیما راه یافته است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس افزود: مستند «نبرد ادسا» از میان 143 اثر ارسال شده به بخش مستندهای نیمه بلند این جشنواره انتخاب شده و با 21 مستند دیگر به رقابت خواهد پرداخت.

وی اضافه کرد: ایده این مستند از اشاره ظریف مقام معظم رهبری در سفر به استان فارس گرفته شد که در این مستند به بررسی یکی از سرنوشت سازترین نبردهای تاریخ ایران پرداخته می شود.

سهرابی اعلام کرد: این مستند به شرح پیروزی شاپور ساسانی بر والرین، امپراطور قدرتمند روم در سال 260 میلادی در محلی به نام «ادسا» می پردازد و اقتدار این نبرد را به تصویر می کشد.

وی ادامه داد: ساخت مستند 45 دقیقه ای «نبرد ادسا» با هدف ایجاد هویت تاریخی و فرهنگی و نمایش اقتدار ملی 2 سال به طول انجامید و 40 نفر از عوامل فنی، هنرمندان جوان و پیشکسوت ملی و استان فارس در آن حضور دارند.

 

پژوهش و نوشتن فیلمنامه این اثر تاریخی، یک سال زمان برده و سعی شده است از منابع موثق و قابل اعتماد استفاده شود.

سهرابی اعلام کرد: «نبرد ادسا» به تهیه کنندگی و کارگردانی «سید علی غمخواری» به زودی از شبکه های سراسری و استانی فارس پخش خواهد شد.

کد خبر 1088311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha