برنامه های  وزیر پیشنهادی  ورزش عاری از نگاه تحولی است

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش عاری از نگاه تحولی است گفت: تصویر روشنی از بخش جوانان در برنامه‌های سجادی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،محمد خدابخشی  در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه (3شهریور)مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: برنامه‌های ارائه شده از سوی  وزرای پیشنهادی، برنامه‌های بخشی است که باید بین آنها هم‌افزایی و تعادل صورت گیرد.همچنین سازگار بودن این برنامه‌ها با برنامه ششم توسعه و امکان‌پذیری آنها از حیث بودجه‌ای از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار می گرفت. این موارد در صلاحیت کمیسیون برنامه  و بودجه قرار داشت که متأسفانه به آن ارجاع نشد .

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نوع نگاه سجادی به اداره کشور در حوزه ورزش اهتمام به امر شایسته‌ سالاری، برنامه و تعامل با مجلس از مواردی که دارای ابهام است لذا سجادی باید اطمینان دهد نگاهش در اداره کشور مبتنی بر استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی در کشور است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های وزیر پیشنهادی سطحی و با رویکرد حداقلی بوده و حتی عاری از نگاه تحولی است،گفت: تصویر روشنی از بخش جوانان در برنامه‌های سجادی وجود ندارد، به عبارتی برنامه فاقد آینده نگری است، بیش از 5 هزار پروژه ناتمام ورزشی در کشور وجود دارد که گزینه پیشنهادی دولت برنامه‌ای برای آنها ارائه نداده است.

خدابخشی با انتقاد از عدم برنامه سجادی در حوزه ورزش بانوان گفت:  در برنامه سجادی ورزش همگانی و ارتقاء بین بخشی برای هماهنگی دستگاه‌ها در این عرصه مورد توجه قرار نگرفته و این در حالی است که با کم تحرکی افراد در جامعه مواجه هستیم؛ انتظار می‌رفت برنامه‌های پیشنهادی بر اساس قانون اهداف و وظایف وزارتخانه مذکور ارائه می‌شد.

احمد راستینه  نیز در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش گفت: سجادی از قهرمانان ورزش است، بسیاری خواسته‌اند که در مقام موافق و بسیاری درخواست کرده که در مقام مخالف صحبت کنم. من در طول یکسال گذشته ارتباط مستمر با وزارت ورزش داشتم، آقای سجادی برنامه تحولی ندارد و برنامه‌های چهار سال وزارت ورزش را ارائه کرده است. او توانایی اداره ورزش را نداشت که سوابق قبلی‌اش هم این را نشان می‌دهد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمانی سجادی معاونت ورزش را برعهده داشت که عملکردش باعث تعلیق بسیاری از فدراسیون‌ها شد تا جایی که ورزش کشور در معرض تعلیق قرار گرفت که اگر وساطت‌های آقای جلیلی نبود المپیک را از دست داده بودیم.

وی بیان کرد: حدود 3 هزار و 600  سمن جوانان درکشور وجود دارد و متاسفانه این تعداد سمن بدون برنامه رها هستند. در تمام دولت های اصلاحات سیاسی ترین چهره های دولت خود را بر مسند وزارت ورزش و جوانانی نشاندند تا این سمن ها به عنوان پایگاه های اجتماعی آن ها در بزنگاه های انتخاباتی در خدمت دولت اصلاحات باشند.

این عضو کمیسیون فرهنگی تاکید کرد:  امروز نیازمند یک چهره انقلابی، شجاع، توانمند در عرصه مدیریت بین بخشی برای هدایت این سمن ها به سمت هویت بخشی ایرانی- اسلامی هستیم. سمن های جوانان امروز متاسفانه برنامه های هویت آفرین در آن ها وجود ندارد. سمن ها که باید نقطه حل مسائل جوانان باشند خودشان به یک بدنه بزرگ بروکراسی اداری تبدیل شده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنده اعتقاد دارم به فرمایش امام خامنه ای صندلی مجلس را با هیچ چیز عوض نمی کنم، نوکری مردم را با هیچ چیز عوض نمی کنم، 25 سال است که خاک تاتامی خوردم، مشکلات وزارت ورزش و جوانان یک مدیر جامع، توانمند و در حد معاون رئیس جمهور می خواهد.

کد خبر 1088315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha