مازندران۳۷۰ شهید روحانی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد

حجت الاسلام ابوترابی استان مازندران در طول دفاع مقدس ۳۷۰طلبه و روحاني شهيد تقديم انقلاب كرده است كه از اين تعداد ۱۱۲شهید از حوزه علميه رستمكلا تقديم ارزش هاي نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمودابوترابی» امروز(۳شهریور) در جلسه شورای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان که در دفتر نمایندگی ولی فقیه در مازندران برگزار شد، به بحث ساماندهی ویژه اطلاعات شهدایی که در مدارس حوزه علمیه استان تحصیل می‌کردند، اشاره و اظهار کرد: در ۲۴ مدرسه غیر از بابل، ۳۷۰ شهید در ۱۷ مدرسه علمیه استان داریم، مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا با ۱۱۲ شهید ، مدرسه امام صادق کوتنا با ۵۷ شهید، مدرسه امام صادق نکا با ۳۳ شهید، مدرسه آمل با ۲۷ شهید به ترتیب از بالاترین تعداد شهدا برخوردار هستند.

مدیر حوزه های علمیه مازندران افزود: تهیه شناسنامه و پرونده واحد معرفی و بیوگرافی شهدا صورت گرفت، در مدرسه امام صادق(ع) کوتنا گلراز شهدا داخل مدرسه قرار دارد در مدرسه المهدی رامسر گلزار شهدا در کنار مدرسه واقع شده است، برای بقیه مدارس شرایط مهیا نبود‌.

 

وی تصریح کرد: برگزاری مراسمات مناسبتی با محوریت شهدا، دیدار با خانواده شهدای استان، تقدیر از جانبازان روحانی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تکریم از خانواده شهدای روحانی دفاع مقدس، تقدیر از پرستاران دفاع مقدس در روز پرستار و برنامه‌های دیگر از جمله اقدامات برای تکریم جایگاه روحانیت در دفاع از انقلاب بود‌.

 

حجت الاسلام ابوترابی یاد آورشد: حجت الاسلام شهيد «ولي الله سليماني فرد» 22 مهرماه 1359 در اولين روزهاي شروع جنگ تحميلي بعد از گذشت 22 روز از شروع جنگ در سر پل ذهاب به شهادت رسيده اند. که اولین شهید روحانی کشور هستند.

 

وی یادآورشد: همچنین اولین روحانی شهید مدافع حرم نیز متعلق به مازندران است. که پیکر مطهر حجت الاسلام «محمد مهدی مالامیری» اولین روحانی شهید مدافع حرم همزمان با روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم مصادف با ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۰، کشف و هویتش شناسایی شد. و در محرم حسینی تشییع و تدفین شد.

*ثبت ۳۰ اثر مکتوب جدید در حوزه شهدای روحانی

در ادامه مسئول کارگروه مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران بیان کرد: تشکیل شورای هماهنگی روحانیت در دفاع مقدس یکی از مطالبات ما بود، سال گذشته برگزاری اولین جشنواره پرچمداران انقلاب را داشتیم، نزدیک به ۳۰ اثر مکتوب جمع‌آوری شد.

 

حجت الاسلام «عیسی رضایی» با تاکید بر لزوم تقویت بحث شورای هماهنگی گفت: بحث استفاده از ظرفیت‌ها باید مدنظر باشد، همراهی حوزه علمیه برای ورود روایتگران و تشکیل انجمن نویسندگان حوزوی نیز می‌تواند مثمر ثمر باشد.

 

وی افزود: باید آثار را به کتاب تبدیل کنیم لازمه‌اش همکاری نزدیکان شهدا است که امیدواریم با راه‌اندازی شورای هماهنگی سروسامان بگیرد.

*اهدای ۲۰۰۰ سبد معیشتی و ۲۰۰۰ کارت هدیه به روحانیون

همچنین مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه کربلا مازندران، یادآور شد: از آغاز سال ۱۴۰۰، موفق به برگزاری چهار یادواره شهدا با حضور هزار طلبه، برگزاری همایش شهدای ایثارگر جانباز و آزاده با حضور ۶۵۰ نفر، اجرای برنامه‌های مختلف مرتبط با بحث روحانیت شدیم.

 

حجت الاسلام «اصغری» افزود: تجلیل از ۱۰۰ نفر از روحانیون جهادگر را داشتیم، همچنین بحث واکسیانسیون ۳۵ گروه جهادی، اهدای ۲ هزار بسته معیشتی و ۲ هزار کارت هدیه به روحانیون را داشتیم.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری ۹۴۹ نشست بصیرتی، ۳۰۰ دیدار چهره به چهره، ۵۰ نشست مجازی در حوزه انتخابات با حضور بسیج طلاب داشتیم، کمک به خانواده بیماران و متوفیان کرونایی، بحث تقدیر از خادمین نماز را خواهیم داشت.

*اعلام آمادگی بنیاد شهید در حوزه ثبت آثار شهدای روحانی مازندران

در پایان، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران استان مازندران نیز بیان کرد: نقش روحانیت و رسالت فرهنگی و اعتقادی آن در طول تاریخ  همواره مقوله مهمی است.

 

«محمدرضا احمدی» افزود: روحانیت با توجه به مسئولیت‌هایی که دارد مظلوم واقع شده و نیاز به توجه بیشتر برای شناسانده شدن به جامعه دارد، چرا که همیشه بیشترین مسئولیت به دوش روحانیت است.

 

وی با بیان اینکه ما آمادگی کامل برای همکاری در حوزه کمک به شناخت آثار شهدای روحانیت در مازندران را داریم، گفت: خاطرات خوبی از شهدا در دوران دفاع مقدس رقم خورده، روحانیون هم همواره در روزهای سخت پیش‌قدم بودند، طلاب در جنگ به مسائل شرعی اهمیت می‌دادند.

 

به گزارش شبستان؛ در این جلسه که با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، بر لزوم رونمایی و شناساندن مجاهدت‌های جامعه روحانیت از دوران دفاع مقدس تاکنون تاکید شد.

کد خبر 1088339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha