بهره برداری ۳۹۰۰ واحد مسکونی به مناسبت هفته دولت در گلستان

حسینی گفت: به صورت متمرکز ۳۹۰۰ واحد مسکونی به مناسبت هفته دولت در گلستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید محمد حسینی» صبح امروز (پنجشنبه 4 شهریور) در آیین متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی هفته دولت استان گلستان در روستای چنارلی شهرستان مراوه تپه اظهار کرد: 850 هزار نفر جمعیت روستایی در استان گلستان داریم  که شامل 48 درصد جمعیت استان است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان  ادامه داد: بنیاد مسکن با حمایت همه جانبه دولت اقدامات موثری در سطح استان گلستان از دهه فجر تاکنون انجام داده است که براساس آن سه هزار و 900 پروژه مسکن روستایی به بهره برداری می رسد.

 

حسینی متذکر شد: 312 هزار متر مربع در اجرای این پروژه ساخت و ساز داشتیم و  195 میلیارد تومان از سوی تسهیلات دولت و مشارکت های بخش مردمی اتفاق افتاده است.

 

وی با بیان اینکه سه هزار و 100 واحد مسکن ویژه محرومان نیز در سه ماه گذشته با حضور نوبخت به بهره برداری رساندیم، افزود: طرح نوسازی واحدهای فرسوده را در دستور کار قرار دادیم  و توانستیم شاخص بهره برداری از واحدهای مقاوم را به 54 درصد برسانیم.

 

این مقام مسئول بیان کرد: در سالجاری با حمایت های انجام شده هفت هزار واحد مسکونی غیرمقاوم و فرسوده را هدف گذاری کردیم و با حمایت های دولت امیدواریم بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم و  یک هزار میلیارد تومان پیش بینی اعتبار برای اجرای این پروژه ها به شمار می رود.

 

حسینی تاکید کرد: به مناسبت هفته دولت عملیات اجرایی دو هزار و 100 واحد مسکونی با اعتبار 210 میلیارد تومان اعتبار در نقاط مختلف شهری و روستایی را آغاز خواهیم کرد.

 

وی به اجرای طرح های هادی اشاره کرد و افزود: در استان گلسان 72 درصد روستاها طرح هادی مصوب دارند و توانستیم شاخص برخورداری استان را در طرح های هادی ارتقاء دهیم.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان  تاکید کرد: در استان 50 پروژه در 25 روستای استان گلستان اجرای طرح هادی به مناسبت هفته دولت انجام شده است  و 23 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار صرف این پروژه ها شده است و 16 هزار و 200 نفر از خانوار گلستان نیز از آن بهره مند می شوند.

 

حسینی خاطرنشان کرد: صدور اسناد مالکیت یکی دیگر از اقدامات ما در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر به شمار می رود و در 600 روستا که مالکیت آن در اختیار بنیادعلوی بوده واگذاری این اسناد را در دستور کار قرار دادیم.

کد خبر 1088416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha