ارائه خدمات رایگان درمانی به بیماران نیازمند در موسسه خیریه «مهرآفرین امید»/ حمایت از بیماران کرونایی بدون چشم‌داشت

رحمانیان گفت: در موسسه خیریه «مهرآفرین امید» تامین وسایل درمانی ویژه بیماران نیازمند نه تنها برای شهروندان جهرمی بلکه دیگر شهرستان های استان و حتی استان هرمزگان به صورت رایگان ارائه می شود.

خبرگزاری شبستانجهرم:

 

در سال های اخیر با توسعه انجمن های خیریه، خدمات متعددی به اقشار محروم جامعه ارائه شده و گره گشایی از مشکلات متنوع و مختلف شهروندان انجام شده است.

 

این انجمن ها که عمدتاً به صورت مردمی و غیر انتفاعی به ارائه خدمات به محرومان و اقشار آسیب دیده جامعه مشغول هستند در زمینه هایی همچون کمک به ازدواج جوانان، تامین جهیزیه، کمک به اشتغال زایی افراد محروم، تامین مالی و غذایی، حمایت از تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و... در حال فعالیت هستند.

 

در شهرستان جهرم نیز انجمن های خیریه متعددی در راستای حمایت از محرومان و آسیب دیدگان فعالیت دارند اما در سال های اخیر یک موسسه خیریه با هدف تامین وسایل و تجهیزات درمانی ویژه بیماران کم برخوردار راه اندازی شده که خدمات آنها نه تنها شامل شهروندان جهرمی بلکه به شهرهای اطراف و حتی فراتر از آن در استان های همجوار رسیده است.

 

از جمله خدمات این موسسه که با شیوع بیماری کرونا توسعه پیدا کرده تامین دستگاه های اکسیژن ساز برای بیماران کرونایی است که سبب شده بخش عمده ای از فعالیت های موسسه را به خود اختصاص داده است.

 

با «ذبیح الله رحمانیان»، رئیس هیات مدیره موسسه خیریه «مهرآفرین امید» هم صحبت شدیم تا در مورد خدمات این مرکز ویژه افرد بیمار و آسیب دیدگان جسمی بیشتر آشنا شویم.

 

شما را به مطالعه این گفتگو دعوت می کنیم.

 

 

لطفاً مختصری از اهداف و چرایی راه اندازی موسسه خیریه «مهرآفرین امید جهرم» بگویید.

موسسه غیرانتفاعی غیر تجاری خیریه «مهرآفرین امید جهرم» که فعالیت خود را از سال 97 آغاز کرده با هدف حمایت از بیماران و آسیب دیدگان راه اندازی و فعالیت آن در راستای خدمات رسانی به جامعه هدف سازمان بهزیستی است که بخشی از فعالیت های حوزه توانبخشی را شامل می شود.

 

همچنین تهیه انواع وسایل کمک توانبخشی و در اختیار قرار دادن آن به صورت امانی به افراد نیازمند، آموزش و توانبخشی به افراد محروم که نیاز به خدمات آموزشی و توانبخشی دارند، کسب همیاری و مشارکت مادی و معنوی اقشار جامعه در جهت حمایت از افراد گروه هدف و ایجاد امکانات لازم در جهت مشاوره و راهنمایی خانواده‌های گروه هدف از دیگر رویکردهای این موسسه خیریه به شمار می آید.

 

 

آیا خدمات این موسسه رایگان است و چه وسایل و امکاناتی را در اختیار بیماران قرار می دهد؟

تمام خدمات موسسه خیریه «مهرآفرین امید» به صورت رایگان در اختیار افراد بیمار قرار داده می شود و تجهیزات در اختیار موسسه نیز شامل تخت بیمارستانی، تشک مواج، ویلچر، سیلندر هوا، عصا، واکر، دستگاه ساکشن، مانومتر، دستگاه اکسیژن ساز، پالسی، دستگاه فتوتراپی، صندلی حمام، دستگاه بخور آب سرد و برانکارد است که آن را به صورت امانی و بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای در اختیار نیازمندان قرار می دهد.

 

 

آیا خدمات دیگری به جز تامین وسایل پزشکی و درمانی توسط موسسه «مهرآفرین امید» انجام می شود؟

این موسسه با تمامی مراکز دولتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، بیمارستان ها، بنیاد شهید و سایر ادارات همکاری خوب و صمیمانه ای دارد و البته تا کنون تعداد 500 پرس غذای گرم و چهار نوبت حلیم نذری به تعداد 800 پرس میان بیماران کرونایی و همراهان آنها توزیع کرده است.

 

 

تا کنون این موسسه به چند نفر ارائه خدمات داشته است.

خدمات این موسسه از ابتدای فعالیت تا کنون به 2 هزارو 273 بیمار نیازمند بوده که به جز شهرستان جهرم، افرادی از شهرستان های خفر، قیروکارزین، داراب، فسا، زرین دشت، شیراز، میناب و بندرعباس را شامل شده است.

 

همچنین در صورت مراجعه افراد ساکن این شهرستان ها نیز خدمات این موسسه به آنها تعلق می گیرد.

 

 

افراد متقاضی چگونه می توانند از خدمات موسسه خیریه «مهرآفرین امید» بهره مند شوند؟

مردم می توانند همه روزه از ساعت 10 تا 13 ضمن مراجعه به این مرکز با در دست داشتن کارت ملی و یک برگ چک از خدمات این موسسه بهره مند شوند.

 

 همچنین در شرایط اضطرار نیز در ساعات غیر اداری هم مشکلات مراجعان مرتفع می شود؛ متقاضیان به خدمات این موسسه باید به نشانی جهرم، خیابان «فرداسدی»، جنب «مقبره خاندان آیت اللهی» مراجعه کنند.

 

 

بیشترین مراجعه کنندگان به این موسسه چه نوع بیمارانی هستند؟

درحال حاضر و شرایط کنونی جامعه، بیشترین مراجعه کنندگان ما بیماران کرونایی بوده که نیازمند به سیلندر و دستگاه اکسیژن هستند که البته به لطف خداوند هیچ کدام از آنها از خدمات این موسسه بی بهره نبوده اند.

 

 

شهروندان چگونه می توانند یاری گر این موسسه خیریه باشند؟

در صورتی که شهروندان نیکوکار بخواهند یاری گر این موسسه خیریه بوده و در تامین وسایل و اقلام درمانی مشارکت داشته باشند می توانند با مراجعه به این موسسه و آگاهی از وسایل مورد نیاز یا در خرید آن وسایل مشارکت کرده و یا با واریز وجوه نقدی آن به حساب موسسه نزد بانک «توسعه تعاون» در این کار خیر سهیم باشند.

 

همچنین هیات امنای موسسه بر اساس نیازها تصمیمات لازم را در تامین و خرید وسایل و تجهیزات پزشکی و درمانی اتخاذ می کنند.

 

 

آیا در موسسه خیریه «مهرآفرین امید» خدمات پزشکی هم برای افراد نیازمند انجام می شود؟

در این موسسه خدمات پزشکی و دارویی انجام نمی شود؛ البته مصمم هستیم برای آینده با کمک خداوند و همت خیران نسبت به تهیه وسایل مورد نیاز افراد نیازمند و ایجاد فضای مناسب جهت بسط و گسترش فعالیت های موسسه اقدام کنیم.

 

 

 

کد خبر 1088459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha