کلید شهر را به شخصیت فرهنگی سپردند/ قاسم زاده شهردار اصفهان شد

نمایندگان مردم اصفهان در پارلمان محلی، کلید شهر را به علی قاسم زاده به عنوان یک شخصیت فرهنگی سپردند تا در این دوره مدیریت و راهبری کلانشهر اصفهان را انجام دهد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: انتخاب شهردار یکی از موضوعات مهم و حساس در بین اعضای شوراهای اسلامی است که در هر دوره باید نسبت به آن اقدام کنند و فردی را برای مدیریت شهر برگزینند که دارای سوابق درخشان و حسنه ای در مدیریت شهری باشد.

 

کلانشهر اصفهان یکی از شهرهای مهم کشور و دارای سوابق بین المللی است که انتخاب شهردار آن از جنبه های مختلف بین المللی‏، ملی‏، ظرفیت ها و شخصیت هایی که در آن پرورش یافته اند دارای اهمیت و مورد توجه است.

 

کارشناسان و صاحبان اندیشه در این خصوص می گویند، افرادی که برای هر پست و جایگاهی انتخاب می شوند باید دارای توانمندی و ظرفیت های خاص مدیریتی باشند و شاید یک فرد در یک جایگاه توانسته سهم و تلاش خود را ایفا کند اما ممکن است در جایگاه دیگری موفق نشود.

 

انتخاب شهردار برای اصفهان باید آن شاخصه های مربوط به مدیریت شهری را مثل شناخت شهر، شناخت توانمندی ها، قدرت مدیریت شهری و کار با یک مجموعه بزرگ را داشته و تجارب ارزشمندی نیز داشته باشد.

شهرداران اصفهان در گذشته خصوصا در یک دهه قبل توانسته اند پس از ترک مسئولیت پست های سازمان بالاتری را بگیرند و نقش آفرینی جدی داشته اند که قدرت اله نوروزی با سبقه فرماندار شهرستان اصفهان و عضوت هیات علمی دانشگاه اصفهان در دور قبل شهردار این شهر شد و افرادی مثل مهدی جمالی نژاد که در حال حاضر معاون وزیر کشور می باشد در دور چهار شهردار این دیار بوده و مرتضی سقاییان نژاد شهردار فعلی قم که عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان است از دیگر کلید داران این خطه بوده است.

 

*قاسم زاده شهردار اصفهان شد

 

شورای دور ششم شهر اصفهان پس از طی فراز و نشیب و بررسی های گزینه های مختلف از 13 پیشنهاد شهردار به 6 مورد رسید و در نهایت بین دو گزینه محمد علی احمدی و علی قاسم زاده به جمع بندی نهایی رسید و با 12 رای موافق علی قاسم زاده را انتخاب کرد.

 

نمایندگان مردم اصفهان در پارلمان محلی، کلید شهر را به علی قاسم زاده به عنوان یک شخصیت فرهنگی سپردند تا در این دوره مدیریت و راهبری کلانشهر اصفهان را انجام دهد.

 

«علی قاسم زاده» دارای سوابق متعددی در حوزه های فرهنگی بوده و پیش از این در سمت های معاون فرهنگی شهرداری و مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان فعالیت کرده است.

این سوابق کاری او یکی از مولفه های موفقیت برای مدیریت شهری است چرا که با این بدنه آشنایی داشته و رویکرد فعالیت ها برای او آشنا است.

 

قاسم زاده دارای مدرک کارشناسی الهیات از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد و دکترای مشاوره از دانشگاه اصفهان است که علاوه بر تصدی مسئولیت در حوزه مدیریت شهری مدیر عامل مؤسسه فرهنگی شهید آیت الله مدرس، مدیر مجتمع آموزشی دانشگاه اصفهان و مجتمع آموزشی صالحین را نیز بر عهده داشت.

 

او به مدت 2 سال در هیات هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان نیز عضو بوده و جمعی از اعضای کانون های مساجد اصفهان از حمایت های او از این تشکل ها یاد کرده اند.

 

*اثرگذاری نقش فرهنگی قاسم زاده در مدیریت شهری

 

مدیریت شهری نباید صرفا بر پایه عمرانی شکل و جریان پیدا کند بلکه نیازهای فرهنگی و اجتماعی و توسعه همه جانبه را نیز باید مد نظر بگیرد.

 

مدیریت شهری در گذشته و یا در برخی شهرها بیشترین تمرکز را بر حوزه عمرانی داشته و نیازهای فرهنگی در قالب یک واحد و حتی یک معاونت شکل گرفته اما انتخاب این دوره مدیریت شهری اصفهان توسط یک فرد با نگرش فرهنگی و تخصص در این حوزه می تواند برنامه ها را به سمت تامین نیازهای فرهنگی هدایت کند.

«رضا اسماعیلی» استاد جامعه شناس دانشگاه که بر نگاه همه جانبه مدیریت شهری تاکید داشت، پیرامون این موضوع گفت: اصفهان به دلیل ظرفیت های فرهنگی، هنری و پرورش شخصیت های بزرگ نیازمند مدیریتی بر پاینه نگاه همه جانبه و توجه به این ظرفیت ها است.

 

وی ادامه داد: انتخاب علی قاسم زاده با رویکرد فرهنگی برای شهرداری اصفهان قادر خواهد بود این دوره را به حوزه های فرهنگی هدایت و نیازهای آن را مورد توجه و دقت قرار دهد.

 

این جامعه شناس خاطرنشان کرد: بسیاری از دغدغه های فرهنگی و اجتماعی در شهر وجود دارد که با نگرش جدید قادر به رفع آن ها و پاسخ به این دسته نیازهای خواهیم بود و البته نیازهای عمرانی نیز قطعا پیگیری می شود.

کد خبر 1088589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha