موضوع اشتغال باید به عنوان یک مسئله محوری با جدیت دنبال شود

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه از دغدغه‌های جدی دولت موضوع بیکاری جوانان و اشتغال است و این مسئله باید به عنوان یک مسئله محوری با جدیت دنبال شود گفت: مسئله آبرسانی به روستاها و تکمیل طرح‌های فاضلاب جزء اولویت‌های دولت در خوزستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» امروز (جمعه ۵ شهریور) در اولین سفر استانی خود و حضور در خوزستان، به روستای جفیر در هویزه آمد و علاوه بر دلجویی از مردم درگیر با تنش آبی، در افتتاح و بهره برداری از خط لوله آبرسانی جفیر که توسط بسیج سازندگی و سپاه خوزستان انجام شده، حضور یافت.

 

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه از وظایف ما خدمتگذاری به مردم عزیز و انقلاب اسلامی است افزود: مردم خوزستان به ویژه هویزه در خط مقدم مواجه با دشمن در دوران جنگ تحمیلی بودند و نام هویزه و مقاومت مردم آن در ذهن همه مردم ماندگار است؛ نیروهایی که برای نظام و انقلاب جان خود را فدا کردند تا دشمن ویران شد.

 

وی مسئله آبرسانی به روستاها و تکمیل طرح‌های فاضلاب را جزء اولویت‌های دولت در خوزستان برشمرد و عنوان کرد: موضوع آبرسانی در خوزستان و اتمام طرح‌های فاضلاب در اهواز و آبادان و شهرهایی که مشکل دارند در دستور کار است.

 

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه از دغدغه‌های جدی دولت موضوع بیکاری جوانان و اشتغال است اضافه کرد: جوان برومند نباید دغدغه کار داشته باشد مسئله رفع بیکاری و ایجاد اشتغال جوانان از جمله مسائل مهم در دستور کار دولت خواهد بود؛ تاکید ما این است که مسئله اشتغال به عنوان یک مسئله محوری دنبال شود.

 

وی با اشاره به اینکه زمینه اشتغال در کشور کم نیست تصریح کرد: فعال شدن کشاورزی در این منطقه، زمینه اشتغال را ایجاد می‌کند؛ محصولی که برداشت می‌شود و صنایعی که فعال می‌شوند از جمله صنایع تبدیلی هم ارزش افزوده و هم زمینه اشتغال را فراهم می‌کنند.

 

رئیس جمهور ابراز کرد: مسئله آبرسانی به روستاها که امروز به دست گروه‌های جهادی در منطقه جفیر به سامان رسید، در همه روستاهای خوزستان و در همه مناطق با قوت ادامه خواهد یافت و روزی خواهیم آمد که روستایی و منطقه‌ای در خوزستان رنگ کم‌آبی یا بی‌آبی نخواهد دید.

 

وی با بیان اینکه آخرین باری که در این منطقه حضور داشتیم موضوع سیل در خوزستان بود اذعان کرد: در مناطق روستاهای درگیر سیل شادگان که آمدیم به طور اتفاقی با حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس دیدار داشتیم در وضعیتی که مردم گرفتار سیل بودند با وجود مشکلات، صفای مردم خوزستان و روستاها نسبت به انقلاب و نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی را شاهد بودیم.

 

آیت‌الله رئیسی خاطر نشان کرد:‌ وفاداری که مردم خوزستان نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی دارند نه تنها برای مردم کشور بلکه برای دنیا، مثال‌زدنی است خوزستان همواره دلبسته انقلاب و مقام معظم رهبری است.

 

وی با تاکید بر اینکه خوزستان باب الحسین (ع) است بیان کرد: این خدمتگذاری مردم خوزستان که خادمی وجود مقدس درگاه ابا عبدالله الحسین (ع) را دارند خوزستان را می توان باب الحسین نامید که مردم از این جا روانه بارگاه امام حسین (ع) می شوند که این یک افتخار بزرگ برای مردم خوزستان است.

 

رئیس جمهوری در پایان یاد آور شد: امیدواریم بتوانیم در دولت شبانه‌روز تلاش کنیم تا از مشکلات بکاهیم و آرامش مردم بیش از پیش برقرار شود و یقین بدانید علی‌رغم همه محدودیت‌های ایجاد شده توسط دشمنان، نگاه مسئولان سپاه، بسیج، گروه‌های جهادی و دولت به پشتوانه مردم گرم است تا بتوانند مشکلات را پشت سر بگذارند و به لطف خداوند متعال با حل مشکلات گشایش واقعی در زندگی مردم اتفاق بیفتد.

 

کد خبر 1088672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha