کار جهادی در محور فعالیت‌های مساجد قرار گرفته است

حجت‌الاسلام مهدوی اقدامات و نقش مساجد و مجموعه‌های آنها را در سال‌های اخیر را بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: امروزه مساجد در فعالیت‌های جهادی به ارائه خدمات موثری پرداخته‌اند و این فعالیت‌ها را در محور امور قرار داده‌اند.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک اظهار کرد: مساجد در نظام ارزشی اسلام، مهم‌ترین پایگاه‌های عقیدتی، فکری و معنوی اسلامی هستند که پیوسته کانون هدایت، روشنگری و مرجعی برای دنبال‌کنندگان حق بوده‌اند.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه مسجد نخستین نهاد دینی تمدن اسلامی محسوب می‌شود افزود: مسجد از بدو تاسیس، پایگاه دینی و عبادی مسلمانان بوده و باید به عنوان نخستین کانون‌ فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی مسلمانان از آن یاد کنیم.

 

وی اذعان کرد: پایه‌های اساسی حکومت اسلامی در زمان پیامبر اسلام (ص) در مساجد استوار بود چرا که مقر حاکمیت پیامبر (ص) در مسجد قرار داشت و بعدها هم اصول و مبانی دین مبین اسلام، از این نهاد مقدس به مردم عرضه شد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه مساجد برای عبادت و بندگی بندگان ساخته شده‌اند تصریح کرد: باید از مسجد به عنوان پایگاه عبادت و ستاد و دانشکده دین یاد کرد چرا که سجده‌گاهی برای مسلمانان و تکامل اخلاقی آنها است.

 

وی عنوان کرد: نگرش اسلام به مسجد، فقط نگرشی برای عبادت و اقامه نماز جماعت نبوده بلکه از زمان پیامبر اکرم (ص) همواره یک پایگاه مهم و در برهه‌هایی از زمان، به عنوان پایگاه حکومت نقش‌آفرینی کرده است.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان بیان کرد: مساجد با تربیت مبارزان و مجاهدان راه خدا در دوران رژیم ستم‌شاهی، نقش بی‌بدیلی را در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

 

وی ادامه داد: تربیت‌شدگان مساجد به دلاوران و رزمندگانی با تقوا و شجاع در دوران دفاع مقدس تبدیل شدند که این نشان می‌دهد مساجد مهم‌ترین محل برای تربیت رزمندگان و فداکاران هشت سال جنگ تحمیلی بودند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی اقدامات و نقش مساجد و مجموعه‌های آنها را در سال‌های اخیر بسیار ارزشمند برشمرد و اضافه کرد: مساجد در زمینه خدمت‌رسانی به مردم در جریان سیل سال ۱۳۹۸، مقابله با بیماری کرونا و انجام اقداماتی مانند تهیه و توزیع ماسک، ضدعفونی اماکن و معابر و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی در راستای رزمایش کمک‌ مومنانه حضور تاثیرگذاری داشته‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: امروزه مساجد در فعالیت‌های جهادی به ارائه خدمات موثری پرداخته‌اند و این فعالیت‌ها را در محور امور قرار داده‌اند.

 

کد خبر 1088690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha