دانش هسته‌ای قابل معامله نیست

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با توجه به ابراز نگرانی جدید کشورهای غربی در خصوص توان هسته‌ای ایران، گفت: دانش هسته‌ای یک دستاورد و امتیاز ویژه است که قابل معامله نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت‌الاسلام «محمد جواد باقری‌ارومی» در خطبه‌های این هفته آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این بخش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به دولتمردان و زحمتکشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت به معنای تخصصی عبارت است از قوه مجریه که بازوی قوی اجرایی کشور است.

 

امام جمعه اسالم تصریح‎‌کرد: دولت به معنای عام آن عبارت است از تمام قوای سه‌گانه، سازمان‌ها و نهادهای مختلفی که همه در کنار یکدیگر وظیفه اداره کشور و اجرای قوانین و خدمت‌رسانی به مردم را دارند.

 

وی به شکل‌گیری دولت جدید و رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهای دولت اشاره کرد و گفت: اکنون که دولت توانست با پشتوانه رای اعتماد نمایندگان کار خود را با قدرت شروع کند، زمان آن است که شعار دولت مردمی برای ایران قوی را محقق سازد و با سرعت به دنبال جبران عقب ماندگی‌های سال‌های اخیر و ایجاد رضایت مردم و تقویت اعتماد آنها به انقلاب اسلامی باشد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی اولین سفر هیئت دولت به استان خوزستان را نویدبخش رسیدگی به مناطق محروم کشور برای رفع مشکلات دانست و خاطرنشان‌کرد: خوزستان مقاوم و قهرمان که در این چند ماه اخیر و در اوج گرمای تابستان گرفتار بی‌آبی و قطعی مکرر برق شده بود، شایسته بهترین رسیدگی و امکانات است، استانی که سه رود پر آب کشور یعنی کرخه، کارون و دز در آن جریان دارد و در کنار خلیج فارس قرار گرفته و نباید دچار بی‌آبی شود.

 

خطیب نماز جمعه اسالم با توجه به ابراز نگرانی جدید کشورهای غربی در خصوص توان هسته‌ای ایران افزود: دانش هسته‌ای یک دستاورد و  امتیاز ویژه است که قابل معامله نیست.

 

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها نگران سلاح هسته‌ای نیستند چون خودشان می‌دانند که ما هیچ‌وقت دستیابی به آن را جایز نمی‌دانیم،اظهارکرد: اگر در سال‌های گذشته روند فعالیت‌های هسته‌ای دچار تعلل نمی‌شد اکنون با تولید برق هسته‌‎ای و راه اندازی آب شیرین کن‌های هسته‌ای و حتی در بخش دارو دچار برخی مشکلات نمی‌شدیم.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی در خصوص اوج گرفتن آمار تلفات و مبتلایان به ویروس کرونا در هفته اخیر گفت: بعضی‌ها نبود واکسن یا کُندی واکسیناسیون را عامل مرگ و میر ناشی از کرونا می‌دانند و جوری القاء می‌کنند که هر کس که واکسن بزند دیگر گرفتار بیماری نمی‌شود در حالی که مهم‌ترین عامل کاهش تلفات بیماری کرونا پیشگیری به وسیله رعایت کردن نکات بهداشتی است.

 

امام جمعه اسالم در ادامه به رسوایی جدید آمریکا در ارسال واکسن‌های فاسد به کشور ژاپن اشاره کرد و اظهارکرد: بعضی‌ها چنان سنگ واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی را به سینه می‌زنند که انگار این کشورها دوست چند صد ساله ما هستند و از سر دلسوزی می‌خواهند به ما واکسن بدهند در حالی که کوچکترین مطالعه و بررسی جنایت‌‌‎های این کشورها در ایران حقیقت پلید آنها را آشکار می‌کند.

 

وی توان تولید واکسن را همچون دانش هسته‌ای و بسیاری از پیشرفت‌های علمی دیگر نظیر توانایی  در دانش نانو و ژنتیک و قدرت شبیه‌سازی دانست و افزود: دشمنان ما از همین قدرت و توان علمی ما ناراحت هستند و سعی دارند موفقیت‌های علمی کشور در زمینه تولید واکسن کرونا را ناچیز نشان داده و با تبلیغ واکسن‌های خودشان این قدرت را در انحصار خودشان نشان دهند ولی به لطف خدا نیت شوم آنها در قضیه واکسن‌های ارسالی به ژاپن فاش شد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی به مناسبت سالروز تصویب قانون بانکداری بدون ربا به بیان احکام تجارت و ربا در اسلام پرداخت و گفت: ربا یک عملیات مالی غیرموثر در اقتصاد و تولید است لذا خداوند آن را ممنوع و تجارت و خرید و فروش را آزاد کرده است، بعد فردی آن پرهیز از ربا و بعد اجتماعی آن این است که بانک‌های کشور نیز بر اساس عقود اسلامی فعالیت کنند و با بهبود شاخص های اقتصادی نرخ سود وام‌ها نیز کاهش یابد تا بانک‌های ما از شبهه بانکداری ربوی به دور بمانند.

کد خبر 1088715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha