تفسیر قرآن و نهج البلاغه نیز به اندازه قرائت آن اهمیت دارد

حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه تفسیر قرآن و نهج البلاغه نیز به اندازه قرائت آن اهمیت دارد گفت: باید به عاشورا نگاهی نو و ژرف داشت و کربلا را از این منظر تحلیل و بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت الاسلام حسین عبداالهی» در مراسمی در مسجد الله اکبر دزفول، در سخنانی به تبیین یکی از اسناد افتخار آمیز شیعیان در جوامع بشری پرداخت و اظهار کرد: نهج البلاغه کتابی است که مرزهای جغرافیایی، دینی و بسیاری از حصارها را در نوردیده و در هر زمانی مورد توجه نه تنها شیعیان بلکه همه مسلمانان و حتی مذاهب دیگر قرار گرفته است.

 

امام جمعه موقت دزفول با بیان اینکه نویسندگان مسیحی و اهل سنت به این کتاب اهتمام داشته و حتی آثاری را هم تألیف کرده‌اند افزود: مردم قرآن کریم را ختم می‌کنند اما به تفسیر واقعی این کلام الهی که نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است کم توجه هستند.

 

وی با تشریح نامه ۳۱ نهج البلاغه اضافه کرد: سفارش امام علی (ع) در این نامه در حقیقت به همه جوانان و جوامع بشری است که تاریخ را با تفکر مطالعه کنید و از نکات ناب آن در زندگی بهره ببرید.

 

حجت الاسلام عبداللهی از زندگی امیرمؤمنان حضرت علی (ع) و به دنبال آن حماسه کربلا به عنوان یکی از نکات مهم تاریخی نام برد و تصریح کرد: باید به عاشورا نگاهی نو و ژرف داشت و کربلا را از این منظر تحلیل و بررسی کرد.

 

 وی عنوان کرد: یکی از عوامل توقف حکومت علوی نبود بینش و بصیرت در بین مردم و توجه عده‌ای از خواص به جمع آوری مال و ثروت است که جامعه را به سقوط می‌کشاند.

 

امام جمعه موقت دزفول از معاویه به عنوان یکی از خواص نام برد که برای رسیدن به مطامع مادی با شایعه مردم را فریب می‌داد و برای بر چیدن حکومت علوی زیرساخت هایی را به وجود آورد.

 

وی یاد آور شد: عده‌ای از خواص با پشتیبانی مردم و با شعارهای دنیا محور، ثروت اندوزی و رانت خواری فجایع تاریخی به بار می‌آورند و از این منظر باید تاریخ را به دقت مطالعه کرد و به آن اهتمام ورزید.

 

کد خبر 1088749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha