مرکز آموزشی و نگارخانه طلوع زیرکوه افتتاح شد

مرکز آموزشی و نگارخانه طلوع شهرستان مرزی زیرکوه با زیربنای ۳۰۰ متر مربع به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در مراسم افتتاح مرکز آموزشی و نگارخانه طلوع زیرکوه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی صورت گرفت، عنوان کرد: ابتدا بنا بر این بود که پروژه فقط به عنوان نگارخانه برنامه ریزی شود اما با توجه به اهمیت رونق فعالیت های هنری در حوزه های آموزشی و دانشگاهی در این شهرستان، مرکز آموزشی نیز به پروژه نگارخانه اضافه شد.

 

«ناصر نبی زاده» با اشاره به این که پروژه در سال 1392 کلنگ زنی و حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان از اعتبارات استان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت و تجهیز، هزینه شد، اضافه کرد: نگارخانه توانایی نمایش 70 اثر هنری را دارد.

 

به گفته وی دیگر نیاز شهرستان زیرکوه، سالن نمایش است که فضا و زمین آن فراهم شده و با تخصیص اعتبارات، کار این پروژه نیز آغاز خواهد شد.

 

نبی زاده با بیان این که این نگارخانه و فضای آموزشی تنها فضای تخصصی فرهنگی و هنری در شهرستان زیرکوه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بستر شایسته ای برای جلوه گری و رشد هنرمندان شهرستان باشد.

 

«محمد فرهادی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم ضمن قدردانی از تمامی کسانی که در بهره برداری از این پروژه نقش داشتند، عنوان کرد: امیدواریم با توجه به غنای فرهنگی خراسان جنوبی خصوصا مردم زیرکوه، در کنار خدمات عمرانی، شاهد توسعه فعالیت های هنری و فرهنگی در این شهرستان نیز باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1088937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha