دومین سوگواره استانی شعر «مشق دلدادگی» در بشرویه برگزار می شود

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دومین سوگواره استانی شعر مشق دلدادگی تا پایان صفر در بشرویه برگزار می شود.

«محمود رمضانی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: همزمان با ماه صفر، دومین سوگواره استانی شعر «مشق دلدادگی» به میزبانی شهرستان بشرویه برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه «ایثار و شهادت، محرم، ‌امام حسین (ع)، نقش حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا» از جمله موضوعات ارسال اثر به این سوگواره است، افزود: شاعران می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این سوگواره در شهرستان بشرویه ارسال کنند؛ داوری و اختتامیه در اواخر ماه صفر انجام می‌شود.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین از برگزاری جلسات شعرخوانی و شب شعر به صورت مجازی و حضوری در ایام ماه محرم و صفر در ۱۱ شهرستان استان خبر داد.

 

وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در هفته دفاع مقدس گفت: در این هفته، اختتامیه جشنواره استانی شعر دفاع مقدس به میزبانی سرایان برگزار می شود و همزمان در ۱۱ شهرستان استان نیز، شب شعر با هدف خوانش جدیدترین سروده های شاعران درباره رشادت‌های رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی برگزار خواهد شد.

 

رمضانی با اشاره به فعالیت ۵۹ چاپخانه و ۳۰ ناشر در استان خراسان جنوبی، از فعالیت ۲۰۰ نفر در این صنعت در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۰ عنوان کتاب تالیف شده است که بیشتر این کتب، توسط انتشاراتی‌های استان به چاپ رسیده است.

 

وی به حمایت از انتشاراتی‌ها در قبل از چاپ کتب با تخصیص کاغذ با ارز دولتی اشاره کرد و گفت: همچنین بعد از چاپ،‌ از نویسندگان با خرید ‌آثار آنها از طریق تصویب در شورای خرید کتاب استان حمایت می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان تا 10 شهریورماه تمدید شد.

 

 

کد خبر 1088978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha