آغاز دومین دوره های آموزش عالی مجازی دانشگاهی هنرهای شاهنامه ای در تابستان ۱۴۰۰

یاسر موحد فر از آغاز دومین دوره های آموزش عالی مجازی دانشگاهی هنرهای شاهنامه ای در تابستان ۱۴۰۰ با ۱۲ سرفصل خبر داد و گفت: این دوره برای نخستین بار در ایران و جهان با همکاری دانشگاه پیام نور و موسسه فردوسی توسی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  دومین دوره های آموزش عالی مجازی دانشگاهی هنرهای شاهنامه ای در تابستان 1400  با ارایه گواهی نامه آموزش عالی آزاد دانشگاه پیام نور با تدریس مدرسان برجسته موسسه فرهنگی و هنری فردوسی توسی برگزار می شود . در این دوره آموزشی 12  سرفصل با عنوان های شاهنامه خوانی و نقالی،گویندگی ، مجری گری، ویراستاری و خبرنگاری برپایه شعر و ادب پارسی ، داستان گویی ، نمایش خلاق و مجری گری،  نمایش نامه خوانی، صداپیشگی و دوبلوری،طراحی پوشاک ایرانی، بازیگری علمی تجربی، عکاسی فتوکلاژ و فتومونتاژ با تصاویر شاهنامه ای، خوشنویسی و نقاشیخط، نگارنگری و نقاشی، ساز و آواز و موسیقی سنتی، نقاشی های هندسی در هنرهای سنتی ، شعر، داستان نویسی و واژه نویسی  به نوجوانان 15 تا 17 سال   علاقمند از سوی متخصصان آموزش داده می شود.  درباره برگزاری این دوره های آموزشی با «یاسر موحدفرد »، مدیر و مدرس دوره‌های دانشگاهی مجازی هنرهای شاهنامه‌ای به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

 دوره های آموزش عالی مجازی دانشگاهی هنرهای شاهنامه ای برای دومین بار با چه رویکردی برگزار می شود ؟

 دومین دوره های آموزش عالی مجازی دانشگاهی هنرهای شاهنامه ای برای نخستین بار در ایران و جهان با همکاری دانشگاه پیام نور و موسسه فردوسی توسی در تابستان ۱۴۰۰ در حال آغاز به کار است. نخستین دوره آن در بهار ۱۴۰۰ برگزار شد که گواهی‌نامه پایان دوره آموزش عالی آزاد دانشگاه پیام نور آن به ۱۵۰ نفر در آیینی مجازی  اعطاء خواهد شد.

معمولا  شرکت کنندگان دوره های آموزش عالی مجازی دانشگاهی هنرهای شاهنامه ای  از کدام کشورها در این دوره ها حضور دارند؟

 در این دوره های آموزشی ایرانیان و فارسی زبانان از سراسر ایران و جهان  که در ی قاره‌های اروپا، آمریکا و آسیا  ساکن هستند  حضور دارند؛ شرکت کنندگان در این کلاس های آنلاین  اغلب در دو رده سنی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان  هستند و نکته جالب توجه آن‌که  افرادی از ۴ سال تا ۷۲ ساله در این دوره‌ها شرکت کرده اند.

 آیا به شرکت کنندگان دوره های آموزش عالی مجازی دانشگاهی هنرهای شاهنامه ای  گواهی نامه معتبر اعطاءمی شود؟

در پایان هر دوره جشنواره ملی هنرهای شاهنامه‌ای که برگزار می‌شود، در صفحه‌ اینستاگرام دبیرکل بنیاد فردوسی و مدیرعامل موسسه فردوسی توسی نظرسنجی انجام می‌شود و به برگزیدگان نشان زرین فردوسی موسسه اکو و دیپلم افتخار موسسه فردوسی توسی  اهداء می‌شود و به برنامه‌های تلویزیونی معرفی می‌شوند.شبکه‌ امید و شبکه جهانی جام جم تا کنون‌ با موسسه فردوسی توسی در این زمینه همکاری داشته است.

آثار برگزیده دوره های آموزش عالی مجازی دانشگاهی هنرهای شاهنامه ای  آیا منتشر خواهد شد؟

 بله؛ اثرهای برگزیده هنرهای تجسمی این دوره های آموزشی  هم در کتاب «شاهنامک» ویژه کودکان و نوجوانان و کتاب ۳۶۵« روز با شاهنامه فردوسی» ویژه جوانان و بزرگسالان  از سوی نشر پازینه و موسسه فردوسی توسی منتشر خواهد شد.

کد خبر 1089045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha