بیش از هزار نوآموز و پایه اولی در آستارا سنجش سلامت شدند

موسوی گفت: هزار و ۲۰۰ نوآموز و دانش‌آموز پایه اولی در شهرستان آستارا سنجش سلامت شدند.

«سید سجاد موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: در طرح سنجش سلامت، نوآموزان و پایه‌اولی‌ها  از نظر بنیایی، شنوایی، قد، وزن، دهان،  دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، اختلال گفتاری و اتیسم ارزیابی می‌شوند.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا هدف از اجرای این طرح را تشخیص و شناسایی به‌ موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به مدرسه، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان دارای مشکل اعلام کرد، افزود: اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان راهی برای شناسایی نوآموزان دیرآموز با نیاز ویژه ذهنی جهت ارائه آموزش و مداخلات بهنگام است.

 

وی با بیان‌اینکه تاکنون یک هزار و ۲۰۰ نوآموز و دانش‌آموز پایه اولی در شهرستان آستارا سنجش سلامت شده‌اند، تصریح‌کرد: نوآموزانی که مراحل ارزیایی را با موفقیت سپری کنند با دریافت برگه‌های سلامت جهت ثبت‌نام به مدارس ارجاع داده می‌شوند.

 

موسوی با اشاره به اینکه سنجش سلامت نوآموزان و دانش‌آموزان پایه اولی در آموزشگاه استثنایی عدالت مورد سنجش سلامت قرار می‌گیرند، گفت: ۱۰ نفر با حضور در مدرسه استثنایی عدالت در اجرای طرح سنجش سلامت مشارکت دارند.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با بیان‌اینکه با توجه به صدور شناسنامه سلامت برای تمامی نوآموزان و پایه اولی‌ها، حضور در طرح سنجش سلامت برای ثبت‌نام آنها در مدارس ضروری است، افزود: سال گذشته ۸۱۳ نوآموز پیش‌دبستانی و یکهزار و ۴۵۷ دانش‌آموز پایه‌اولی در قالب طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی موردارزیابی قرار گرفته بودند که دانش‌آموزان مشکل‌دار به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.

 

موسوی خاطرنشان‌کرد: از نوآموزان و پایه اولی‌هایی که در سال جاری مورد سنجش سلامت قرار گرفتند، ۸۹ نفر به دلیل هوش پایین، ۱۵۵ نفر به دلیل ضعف بینایی و ۱۵۵ نفر به دلیل ضعف شنوایی به مراکز درمانی ارجاع داده شده‌اند تا تحت‌مداوا قرار گیرند.

کد خبر 1089066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha