مسابقه نقاشی  مجازی «آوای صلح» در گروه سنی کودک و نوجوان برگزار می شود

بهناز پورنگ هنرمند نقاش از برپایی مسابقه نقاشی مجازی «آوای صلح» همزمان با فرا رسیدن روز جهانی صلح در گالری استاد احدی شهر لاهیجان خبر داد و گفت: آثار منتخب مسابقه نقاشی در نمایشگاهی بصورت آنلاین به نمایش در می آید.

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مسابقه نقاشی «آوای صلح»  به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صلح با  هدف بالا  بردن مهارتهای زندگی و تحقق بخشیدن  صلح  پایدار در جوامع  و نهادینه کردن و  آموزش صلح در میان کودکان به همت آموزشگاه  هنری پویندگان در گالری استاد احدی در شهر لاهیجان در گروه سنی کودک ونوجوان به صورت مجازی برگزار می شود. آثار منتخب در این مسابقه نقاشی نیز نمایشگاهی بصورت آنلاین ومجازی برگزار خواهد شد و همچنین به سه نفر برتر دراین نمایشگاه  جوایزی  نیز اهدا خواهد شد.

 

«بهناز  پورنگ»  درباره برپایی  مسابقه نقاشی «آوای صلح» به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان می گوید:  این مسابقه برای  گسترش  فرهنگ صلح و دوستی در گروه سنی کودک ونوجوان  برگزار می شود و از آثار منتخب در این مسابقه نقاشی نیز نمایشگاهی بصورت آنلاین ومجازی برگزار می شود و به سه نفر برتر دراین نمایشگاه  جوایزی  اهدا می شود. مسابقه نقاشی «آوای صلح» با توجه به شرایط حاکم در دنیا و همه گیری ویروس کرونا برای جلوگیری از در معرض قرار گرفتن کودکان  به عنوان  قشر آسیب پذیر در محافل عمومی بصورت آنلاین و مجازی برگزار خواهد شد.

مسابقه نقاشی آوای صلح بر موضوع  صلح تکیه دارد  و همین هدف باعث  بالا  بردن مهارتهای زندگی و تحقق بخشیدن  صلح در جوامع  خواهد شد  چون بدون ترویج  و نهادینه کردن این رویکرد دستیابی به صلح غیر ممکن و دست نایافتنی خواهد بود؛ در همین راستا آموزش به کودکان به عنوان شهروندان جهانی میتواند راهی برای دست یابی  به صلح و دنیایی عاری از خشونت باشد.

یکی دیگر از اهداف مسابقه نقاشی آوای صلح معرفی و شناسایی کودکان هنرمند وخلاق  و ایجاد انگیزه  برای همکاری رشد و تامل برای ساخت یک جامعه سالم است.

 

«بهناز  پورنگ»  درباره هدف برگزاری مسابقه نقاشی «آوای صلح»  می گوید:  هنر نقش آموزنده و بسزایی در راستای رشد و شکوفایی  و همچنین ارتقاء سطح تفکر و رشد جامعه بخصوص کودکان برای دستیابی به صلح جهانی دارد،  بنابراین  برای نهادینه شدن صلح در وجود هر انسانی  نیازمند آموزش ، دریافت مهارت همزیستی  مسالمت آمیز در کنار  یکدیگر  با هر  رنگ و نژاد  و فرهنگ فارغ ازهر گونه  مرزبندی های چغرافیایی و بومی  هستیم؛ این نمایشگاه می تواند یکی از راه های کاربردی  و تاثیر گزار باشد  .

کودکان ونوجوانان  علاقه مند به شرکت در مسابقه نقاشی آوای صلح  می توانند آثار  نقاشی خود را با موضوعات اجتماعی   ( کودک ، صلح و هنر )، ( دنیایی که من دوست دارم)،  (کرونا ،صلح ، دنیا ) و موضوع آزاد   با سبک وتکنیک هایی مورد علاقه خود را   تا تاریخ بیست ودوم شهریورماه از طریق  اینستاگرام  و واتساپ و تلگرام با شماره هایی که  بر روی  پوستر این مسابقه  قید  شده به دبیر خانه نمایشگاه آوای صلح   ارسال کنند .

 قرار است از آثار منتخب مسابقه نقاشی آوای صلح  نیز نمایشگاهی بصورت آنلاین و مجازی برگزار شود و آثار منتخب با ذکر نام هنرمند در گالری استاد احدی  ثبت شود.

 

 

کد خبر 1089304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha