افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۷ پروژه در شهرستان سربیشه

محمدی از کلنگ زنی و بهره برداری از ۸۷ پروژه در هفته دولت امسال با اعتباری بالغ بر ۱۱۸ میلیارد تومان در شهرستان سربیشه خبر داد.

«محمد محمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند با اشاره به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی 87 پروژه با اعتبار 118 میلیارد تومان در هفته دولت امسال، گفت: از این تعداد 80 پروژه با اعتبار 625 میلیارد ریال افتتاح و هفت پروژه با 555 میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.

 

فرماندار شهرستان سربیشه افزود: از این تعداد پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی 14 پروژه در مناطق شهری و 73 پروژه در مناطق روستایی قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه با رویکرد توسعه محور به نوعی همه جمعیت شهرستان از مزایای این پروژه ها برخوردار می شوند، افزود: با اجرا و افتتاح این تعداد پروژه برای 200 نفر اشتغال پایدار ایجاد می شود.

 

وی بهسازی باند اول جاده سربیشه-درح، گازرسانی به نواحی روستایی و تأمین برق مسکن محرومان را از مهمترین پروژه های هفته دولت امسال برشمرد و یادآور شد: امسال توسعه زیرساخت ها در حوزه آب، برق، گازرسانی با 18 پروژه و اعتبار هزینه شده 680 میلیارد ریال بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

 

فرماندار سربیشه با بیان اینکه حوزه اقتصادی بخش مهم دیگری از برنامه های هفته دولت در سال جاری است، افزود: در این بخش 25 طرح اقتصادی با اعتبار 180 میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی، تسهیلات بانکی و کمک های دولتی به بهره برداری می رسد.

 

محمدی افزود: با بهره برداری از این طرح های اقتصادی برای 130 نفر اشتغال جدید یا تثبیت شغل ایجاد می شود.

 

به گفته وی حوزه ارتباطات از دیگر بخش های مهم و مورد نیاز مردم است که در این زمینه هم 15 پروژه با اعتبار 130 میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری می رسد که بخش مهمی از مشکلات شهرستان در حوزه پوشش اینترنت برطرف می شود.

 

وی یادآور شد: در حوزه بهسازی فضای شهری و روستایی هم 20 پروژه با اعتبار 51 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

 

فرماندار سربیشه از آغاز اجرای دو زمین چمن مصنوعی در سطح شهرستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به پیگیری ها و قول های داده شده تا پایان سال این دو پروژه به بهره برداری برسد.

 

محمدی تأکید کرد: علاوه بر پروژه های اعلام شده عملیات اجرایی ایکس ری کامیونی مرز ماهیرود در مرداد ماه با حضور رئیس کل گمرکات کشور، استاندار و ... آغاز شد و در حال حاضر عملیات زیرسازی آن در دست اجرا است.

 

وی اعتبارات این پروژه را 1210 میلیارد ریال (121 میلیارد تومان) اعلام کرد که از محل منابع گمرکات کشور و سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین می شود و بهره برداری از آن علاوه بر تسهیل روند صادرات، به توسعه فعالیت مرز منتهی خواهد شد.

 

وی در پایان افزود: در طول دولت دوازدهم 763 پروژه با اعتبار 16 هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

 

 

کد خبر 1089312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha