قضاوت در مورد دولت جدیددر ابتدای راه  بی انصافی است

حجت الاسلام سبحانی نیا با بیان اینکه برخی گرانی ها و برخی مشکلات دیگر را در ابتدای راه به پای دولت جدید می گذارند گفت:قضاوت در مورد دولت جدید بی انصافی است پس از به روی کار آمدن وزرا باید زمان متنابهی بگذرد تا بتوانیم قضاوت کنیم.

حجت الاسلام حسن سبحانی نیا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مشخصات و ویژگی های دولت کارآمد گفت: پس از پیروزی انقلاب دولت های مختلف با دیدگاه های متفاوت دیدیم که اکنون سیزدهمین دولت تشکیل شده است و نگاه دولت ها با یکدیگر بسیار متفاوت است و بینش و گرایش سیاسی افراد با یکدیگر فرق دارد و البته شرایطی که دولت ها بر سر کار آمده اند، نیز بسیار متفاوت از یکدیگر بوده است و نمی توان همه را یکسان قلمداد کرد اما در مجموع خدماتی انجام شده و اقداماتی صورت گرفته است.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامات و کارهای بزرگی در حوزه های مختلف شهر و روستا، توسعه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و صنعتی شکل گرفت و در تمام بخش ها اقدامات بزرگی انجام شد که حاصل تلاش مجموعه دولت ها است که هر یک در زمانی اقداماتی را ارایه کردند و در ادامه گاهی با جهش بیشتر اقدامات انجام شد تا امروز که در این نقطه ایستاده ایم. من معتقدم تمام دولت ها اقدامات خوبی را انجام دادند اما به دلیل نگرش سیاسی دولت ها گاهی مسایلی در کشور شاهد هستیم که از نگاه سیاسی دولت ها می تواند حاصل شود مانند دولت سازندگی، دولت اصلاحات، دولت احمدی نژاد تا دولت روحانی که  در سال های اخیر که شاهد کارکردها و نتایج متفاوتی از هر یک از آنها هستیم.

 

این فعال سیاسی ادامه داد: امروز شرایط در دولت روحانی در اوج خود از لحاظ فشار اقتصادی، مشکلات مردم، گرانی و تورم قرار دارد و اینها حاصل دیدگاه هایی است که نتوانسته اند به آنچه که از سوی مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی، اعتماد به توانمندی های داخلی، توجه کنند و بی اعتنایی به این امر و اعتماد به قول ها و وعده های خارجیان و بسیاری از مسایل دیگر  که توجه نشد و حاصل آن شرایط امروز شد.

 

وی اظهار کرد: باید در دولت سیزدهم منتظر باشیم تا ببینیم چه اقداماتی صورت می گیرد. دولت در حال رسیدگی است و هنوز برخی از امور در دست دولتمردان سابق است. برخی از هم اکنون شروع به قضاوت کرده اند و این بی انصافی است. برخی گرانی ها و برخی مشکلات دیگر را در ابتدای راه به پای دولت جدید می گذارند. پس از به روی کار آمدن وزرا باید زمان متنابهی بگذرد تا بتوانیم قضاوت کنیم که عملکردها و جهت گیری ها چگونه است. امیدواریم دولت آینده دولتی باشد در تراز شرایط انقلاب و نیازهای امروز انقلاب اسلامی.

 

وی گفت: علت نارسایی برخی از دولت ها ناشی از فاصله گرفتن نیازهایی بود که باید در چهارچوب اصول انقلاب انجام می شد و در زمان امام (ره) و رهبر انقلاب همیشه تذکرات به دولت ها داده می شد و خطوط کلی نظام ترسیم می شد و در نهایت دولت ها بر اساس ذائقه سیاسی خود و رایی که از جامعه گرفته بودند، سعی می کردند عمل کنند و این مسایل موجب مشکلات امروز جامعه شد و تنها دلیل آن فاصله گرفتن از ارزش ها بود. برخی دولت ها تلاش شان خوب بوده است. دولت شهید رجایی در آغاز انقلاب یکی از دولت های موفق بود که در آغاز هفته دولت باید یاد و خاطره شهید باهنر و شهدای هشت شهریور را گرامی بداریم. پس از آن نیز دولت رهبر انقلاب در آغازین سال های انقلاب از دولت های موفق بوده است و تلاش کرده تا در چهارچوب آرمان ها و اهداف انقلاب حرکت کند. دولت های دیگر نیز در ادامه بر اساس ذائقه سیاسی عمل کرده و موجب افزایش فاصله ها و ایجاد برخی از مشکلات در جامعه شدند.

 

کد خبر 1089347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha