افتتاح ۲۸۷ پروژه طی هفته دولت در استان همدان

شاهرخی با بیان اینکه مجموع اعتبارات عمرانی استان کمتر از یک‌هزار میلیارد تومان بوده اما ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در دست اجراست، گفت: در هفته دولت ۲۸۷ پروژه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان،« سعید شاهرخی»  در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت گفت: اصحاب رسانه به عنوان پلی بین دولت و ملت در توسعه استان نقشی‌ بی‌بدیلی دارند.

 

استاندار همدان ، با بیان اینکه رسانه‌های استان با صداقت و حسن نیت در اصلاح امور همیشه جریان‌ساز بودند افزود: تعامل و ارتباط گسترده با رسانه‌ها، نقش موثری در اثربخشی اقدامات مدیران دستگاه‌های اجرایی استان دارد.

 

 

شاهرخی با تاکید به اینکه توسعه استان بر اساس برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی شده است خاطرنشان کرد:‌ در زمینه حمل و نقل ریلی در استان مطالعات کامل و جامعی صورت گرفته است.

 

اخذ مجوز پتروشیمی نهاوند

 

شاهرخی از اخذ مجوز پتروشیمی نهاوند خبر داد و با بیان اینکه به دنبال این هستیم آب آن را نیز از محل تصفیه آب نهاوند تامین کنیم افزود: منطقه ویژه جهان‌آباد و منطقه ویژه سامن از دیگر اقدامات بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در بهره‌برداری از پتروشیمی دو معضل خوراک و آب وجود دارد که با رفع این مشکلات توانستیم پتروشیمی را افتتاح کنیم یادآور شد: احداث پتروشیمی در نهاوند در دست بررسی است که پس از بررسی کار کارشناسی عملیاتی خواهد شد.

 

سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیاردتومانی در حوزه برق

 

 استاندار همدان با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و ۲۰۰میلیارد تومان در زمینه زیرساخت‌ها به خصوص در حوزه برق و منهای طرح ۵۰۰ مگاواتی ملایر کار در حال اجراست گفت: همدان را به لحاظ برق بیمه کردیم و هم در حوزه تامین و هم در حوزه پست‌ها اقدامات مهمی صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری در بخش برق، زمینه پیشرفت بخش صنعت و کشاورزی فراهم شده است خاطرنشان کرد: به زودی پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در ملایر اجرایی خواهد شد.

 

 شاهرخی به اقدامات حوزه و بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: در این راستا اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته که هرکدام منشا تحولات مهمی در استان و منطقه خواهند بود.

 

وی از بیمارستان فرشچیان با ۲۱۷ تخت، بیمارستان بهار با ۸۴ تخت، بیمارستان اسدآباد با ۱۲۸ تخت، بخش سوختگی بعثت با ۵۰ تخت، بیمارستان نهاوند با ۱۵۰ تخت، بیمارستان شهید سلیمانی تویسرکان سخن به میان آورد و افزود: بیمارستان یک‌هزار تختخوابی اکباتان بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در‌ ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

 استاندار همدان با اشاره به اینکه بیمارستان رزن در حال ساخت است و بیمارستان فاطمیه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیمارستان ملایر با ۵۵ درصد پیشرفت گفت:‌ با کمک حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس، توانستیم با جلب نظر سازمان برنامه و بودجه و دولت، همدان را قطب پزشکی غرب کشور مطرح کنیم.

 

احداث ۳۳ هزار واحد مسکونی در همدان

 

شاهرخی با بیان اینکه ۳۳ هزار واحد مسکونی در راستای طرح خانه محرومین با مشارکت مردم، در مدت یک‌ سال اجرا و به اتمام رسیده است گفت: مرکز جامع سرطان نیز یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در استان همدان است.

 

وی به احداث بیش از ۳۵۰ مراکز جامع خدمات بهداشتی روستایی اشاره کرد و با بیان اینکه این مهم باعث شده استان تا ۳۰سال آینده در حوزه خانه بهداشت بی‌نیاز باشد افزود: در روزهای آینده ۵۶۰ واحد مسکن مهر آماده افتتاح خواهد بود.

 

 

 

کد خبر 1089454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha