پدافند هوایی اولین پشتوانه تامین امنیت/ واکنش قالیباف به تایید طرح جهش تولید مسکن

پدافند هوایی اولین پشتوانه تامین امنیت در هر کشوری، واکنش قالیباف به تایید طرح جهش تولید مسکن، افتتاح مرکز تجمیعی واکسیناسیون سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، اسلامی کار خود را در سازمان انرژی اتمی آغاز کرد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، پدافند هوایی اولین پشتوانه تامین امنیت در هر کشوری، واکنش قالیباف به تایید طرح جهش تولید مسکن، افتتاح مرکز تجمیعی واکسیناسیون سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، اسلامی کار خود را در سازمان انرژی اتمی آغاز کرد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه 8 شهریور است.

احمد نادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به ویژگی های دولت کارآمد در نظام اسلامی گفت: اسلام دینی است که برای از تولد تا مرگ افراد برنامه دارد. یک دین سیاسی است که حوزه های اجتماعی و مسایل سیاسی را نیز در شمولیت خود دارد. در واقع اسلام در راه خودش دین سیاسی است و اسلام سکولار که برخی تز آن را مطرح می کنند، مسئله ای اشتباه و انحرافی است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بسیاری از آیات قرآن به بحث امور سیاسی و اجتماعی و نحوه حکومت داری اشاره شده است و نمونه این حکومت داری اسلامی در زمان پیامبر و سپس ائمه بود که پیرو اسلام حکومت داری می کردند لذا همین موارد مشخص می کند که اسلام دین سیاسی است و آنچه که در نحوه حکومت داری باید از سوی حاکمان اسلامی اجرایی شود باید بر مبنای قرآن باشد که برای تمامی این موارد دستوراتی داده شده است.

 

وی تصریح کرد: دینی که سیاسی است و برای امور سیاسی و اجتماعی برنامه دارد، قاعدتا باید کارایی و کارآمدی خودش را حفظ کند لذا دولت اسلامی دولتی است که باید کارآمد باشد و برای اداره جامعه و کشور برنامه داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: در واقع باید کارگزارانی انتخاب شوند که برای تمامی موارد زندگی افراد آن جامعه برنامه عملیاتی داشته باشند. در جمهوری اسلامی ایران در برهه هایی کارگزارانی داشتیم که با غلبه رویکردهای خاصی که در آنها وجود داشت به سمتی رفتند که از بعد کارآمدی فاصله گرفتند. در حال حاضر مهمترین دغدغه ما این است که کارگزاران در نظام جمهوری اسلامی ایران کارآمد و اثربخش باشند.

 

واکنش قالیباف به تایید طرح جهش تولید مسکن از سوی شورای نگهبان

محمدباقر قالیباف در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «یکی از اولویت های مجلس از زمان آغاز به کار، حل مشکل مسکن بود که تایید طرح «جهش تولید مسکن» از سوی شورای نگهبان، ظرفیت‌های قانونی لازم را برای تحقق نهضت مسکن‌سازی در دولت سیزدهم فراهم کرد.

‏امیدوارم دولت بتواند با برنامه‌ای زمان‌بندی‌شده و دقیق این مطالبۀ به حق مردم را برآورده سازد.»

 

اسلامی کار خود را در سازمان انرژی اتمی آغاز کرد

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به محض ورود به محل کارش در این سازمان مورد استقبال علی اکبر صالحی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

محمد اسلامی روز یک‌شنبه با حکم سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به عنوان رئیس جدید سازمان انرژی اتمی معرفی شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (دوشنبه) پس از حضور در محل سازمان انرژی اتمی در اظهاراتی درباره سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: سازمان انرژی اتمی یکی از بخش‌های بسیار استراتژیک کشور است و تاثیر مهمی برای قدرت سازی ملی دارد و مردم ما برای این‌که قله‌های رفیع پیشرفت را تسخیر کنند، نیازمند فعالیت بیش از پیش سازمان‌های موثر و تاثیرگذار که محرک توسعه در بخش علم و فناوری مثل سازمان انرژی اتمی هستند.

وی افزود: با راهبرد توسعه و تعالی و تحول گرایی در راستای رفع موانعی که بر سر راه پیشرفت کشور واقع شده و تله‌هایی که بیگانگان برای پیشرفت کشور به بهانه‌های هسته‌ای ایجاد کردند، در دستور کار داریم و مطمئن هستیم به یاری خداوند متعال و تلاش بی وقفه نیرو‌های دانشمند و ارزشمند و جوانانی که در سازمان انرژی اتمی شاغل هستند و محققان و مهندسان و کارکنان حتما می‌توانیم این اهداف را ان‌شاءالله محقق کنیم.

گفتنی است، «محمداسلامی» با حکم آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب شد.

پیش از این علی اکبر صالحی ریاست سازمان انرژی اتمی را برعهده داشت.

صالحی در خصوص اسلامی گفت: وقتی اسم شما مطرح شد خدا شاهد است که یک آرامشی گرفتم و گفتم الحمدلله کار به دست یک انسان فرهیخته و کاردان رسید. سازمان انرژی اتمی جایگاه و اهمیتش از یک وزارتخانه بالاتر است.

وی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی جایگاه و اهمیتش از یک وزارت خانه بالاتر است.

گفتنی است، محمد اسلامی امروز با استقبال علی اکبر صالحی وارد سازمان انرژی اتمی شد.

 

مرکز تجمیعی واکسیناسیون سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع افتتاح شد

امیر سرتیپ سعید شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در این مراسم اظهار داشت: وزارت دفاع در مجموعه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع امروز این افتخار را دارد که در حوزه واکسیناسون عمومی نیز گام بردارد و در کنار خدماتی که تا کنون برای مبارزه با بیماری کرونا ارائه کرده است واکسیناسیون مردم عزیز را نیز در دستور کار قرار دهد.

وی راه اندازی مرکز واکسیناسیون عمومی در شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران را در راستای تدابیرمقام معظم رهبری و درخواست مرکز بهداشت غرب تهران عنوان کرد و گفت: هر کجا کمک و درخواستی از مجموعه نیروهای مسلح و وزارت دفاع شده است این عزیزان جانانه پای کار بوده اند.

وی افزود: هر چقدر میزان واکسیناسیون  توسعه پیدا کند قطعا آمار بستری ها و مرگ و میر ناشی از کرونا کمتر خواهد شد و ما نیز به زعم خود از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

امیر شعبانیان با بیان پذیرش ظرفیت 1500 نفر در روز در مرکز واکسیناسیون صنایع هوایی تصریح کرد: در صورت تأمین واکسن از سوی مبادی ذیربط ظرفیت تزریق 5 هزار دز در روز را دارا هستیم.

وی با بیان اینکه چندی پیش نخستین مرکز واکسیناسیون وزارت دفاع در شرق تهران افتتاح شد گفت: وزارت دفاع نه تنها در پشتیبانی از نیروهای مسلح و تأمین امینت کشور در کنار مردم عزیز است بلکه تا از بین رفتن و کنترل بیماری کرونا نیز در کنار مردم شریف ایران اسلامی خواهد بود.

 

پدافند هوایی اولین پشتوانه تامین امنیت در هر کشوری است

سرهنگ علی ملک فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور در آستانه دهم شهریور ماه روز پدافند هوایی و در مراسم عطر افشانی مزار شهدای گمنام در منطقه پدافند هوایی جنوب غرب گفت: نیروی پدافند هوایی به عنوان یک نیروی مستقل برگرفته از دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر اصل دفاع است و نه تهاجم و بر اساس تجارب جنگ های سالیان اخیر و پیشبینی های برای جنگ های آینده، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: پدافند هوایی اولین پشتوانه تامین امنیت در هر کشوری محسوب می‌شود، زیرا در هر جنگی که بر اساس نبرد هوا زمینی طراحی شده باشد، پدافند هوایی اولین سنگر دفاع است. بر این اساس پدافند هوایی در هر کشوری در اولویت اول نیروی های نظامی در حوزه دفاع بر شمرده می شود.

وی تصریح کرد: در مقابله با تهدیدات هوایی که منشاء جنگ های اخیر نیز بوده پدافند هوایی به عنوان نیروی مستقل با فرمان تاریخی فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) در دهم شهریور ماه سال ۱۳۸۷ تشکیل شد.

سرهنگ ملک در پایان عنوان کرد: پدافند هوایی مدال پرافتخار فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را به گردن دارد که پدافند هوایی را خط مقدم دفاع از حیثیت و آبروی کشور است و این اهمیت نیروی پدافند هوایی در دفاع از آسمان کشور و تولید امنیت ملی را نشان می دهد.

کد خبر 1089526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha