تکمیل ساختمان های خانه سلامت و  نهاد توسعه محله عینک در رشت

حرفت خواه گفت: احداث خانه سلامت و نهاد توسعه محله عینک از پروژه‌های اقدام مشترک سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت و اداره کل راه و شهرسازی است که امروز ساختمان تکمیل شده آن برای تجهیز تحویل سازمان فرهنگی شهرداری رشت می شود.

«میثم حرفت خواه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: ۲ پروژه عمرانی «خانه سلامت» و «نهاد توسعه محله» واقع در محدوده تالاب عینک، امروز به بهره برداری می رسد و برای تجهیز و بهر برداری ساکنان این محله محروم در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت قرار می گیرد.

 

رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت افزود: خانه سلامت و نهاد توسعه محله عینک، از جمله پروژه‌هایی است که سازمان عمران و بازآفرینی به صورت مشارکتی با اداره کل راه و شهرسازی گیلان اجرا کرده است.

 

وی با بیان اینکه خانه سلامت قرار است خدمات بهداشتی به ساکنان این محله کم برخوردار ارائه دهد اظهارداشت: این مرکز، در زمین شهرداری و با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با زیر بنای ۵۰۰ مترمربع احداث شده است.

 

حرفت خواه ضمن تقدیر از همکاری های مطلوب اداره کل راه و شهرسازی با حوزه بازآفرینی این سازمان در اجرای این دو پروژه ابراز کرد: احداث ساختمان نهاد توسعه محله نیز با زیربنای ۵۰۰ مترمربع، با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال، تکمیل و آماده بهره برداری است.

 

رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت همچنین گفت: قرار بود بهره بردار این پروژه دانشگاه علوم پزشکی باشد ولی در شرایط فعلی اعلام کرد، آمادگی برای تجهیز این ساختمان را ندارد و با مذاکرات صورت گرفته، مقرر شد امروز هر دو ساختمان برای تجهیز و بهره برداری به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت تحویل شود.

 

وی یادآور شد: پروژه‌های ساختمان نهاد توسعه و خانه سلامت محله عینک در قالب پروژه‌های بازآفرینی شهری در بافت سکونت‌گاهی غیر رسمی محله عینک شهر رشت اجرا شده است.

 

حرفت خواه با بیان اینکه ۱۶ محله در رشت به عنوان سکونتگاه غیررسمی مشخص شده است اذعان داشت: چهار محله از جمله محله عینک به‌ عنوان پایلوت مشخص شده‌ تا سازمان عمران و بازآفرینی از محل اعتبارات شرکت ملی بازآفرینی، به این سکونتگاه ها خدمات رسانی مضاعف داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: زیرسازی، جدول گذاری، پیاده رو سازی و اجرای آسفالت ورودی محله عینک در صف سر از دیگر خدمات سازمان عمران و بازآفرینی در یک سال گذشته به این محله کم برخوردار بوده است.

کد خبر 1089555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha