۱۷۷ هزار و ۲۷۲ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس هستند

بذرافشان گفت: در مجموع ۱۷۷ هزار و ۲۷۲ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد بذرافشان»، امروز (دوشنبه 8 شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسانه یک بال پرواز برای خدمت رسانی کمیته امداد است، گفت: بال دیگر این پرواز همکاران ما در کمیته امداد هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با یادآوری این مطلب که اصحاب رسانه می توانند در ترویج فرهنگ احسان، مثمر ثمر باشند، تاکید کرد: امروز برخی مددجویان در وضعیت خوبی قرار ندارند و حال روحی و مالی خوبی ندارند و اصحاب رسانه می توانند در ترویج فرهنگ احسان فعال باشند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا شاهد مشکلات مختلف بودیم، اظهار کرد: مردم فارس ما را تنها نگذاشتند و در بحث صدقات، اکرام ایتام و زکات کمک کردند.

بذرافشان با یادآوری این مطلب که استان فارس در حوزه مشارکت های مردمی حوزه برتر قرار گیرد و در عرصه های مختلف به نقطه مورد نظر برسیم، افزود: بزرگترین سرمایه کمیته امداد اعتماد مردم است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 25 هزار فعالیت عمرانی وجود داشت که ساخت و ساز سرویس بهداشتی و حمام، گازرسانی و ساخت واحدهای مسکونی از این دست فعالیت ها بودند، اظهار کرد: در سال های خوب فعالیت عمرانی حدود پنج هزار فعالیت عمرانی بود اما سال گذشته 25 هزار فعالیت انجام شد.

مدیر کل کمیته امداد فارس با یادآوری این مطلب که اگر به مشکلات کرونایی برخورد نمی کردیم تمام واحدهای مسکونی تمام می شد و پیش بینی می شود حدود 2 هزار و 600 واحد یک ماه آینده تحویل شود، افزود: تعداد سه هزار و 208 واحد ویژه مددجویان کمیته امداد تا سال 1401 به بهره برداری می رسد.

وی با یادآوری این مطلب که در حوزه اشتغال در سال گذشته به عنوان برتر کشور دست یافتیم و بیش از 18 هزار فرصت شغلی در سال 1399 شکل گرفت، افزود: گام های بلندی در این عرصه برداشته شده است.

بذرافشان با تاکید بر اینکه در بحث پهبادهای سم پاشی استان فارس، به عنوان اول کشور معرفی شد که می تواند در اشتغال زایی و صرفه جویی منابع می تواند اول باشد، افزود: بیش از 30 هزار مترمربع اجرای طرح های گلخانه ای داشته ایم.

این مقام مسئول تاکید کرد: یک هزار پنل خورشیدی بین خانواده ها توزیع شد و میانگین درآمد هر پنل 2 میلیون 800 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 500 سری جهیزیه هم بعد از ماه محرم و صفر توزیع می شود، افزود: در حوزه صدقات از ابتدای سال 1400 نزدیک به 10 میلیارد تومان مردم فارس صدقات ارائه کردند و در بحث زکات 57 میلیارد تومان کمک کردند و در مجموع در حجم کل استان فارس در پنج سال متوالی در بحث زکات به عنوان برتر کشور دست یافت.

بذرافشان با اشاره به اینکه امروز خیرین می توانند از طریق اپلیکیشن، دستگاه ATM و USSD پول به حساب یتیم واریز کند، افزود: این سامانه می تواند در شفاف سازی به ما کمک می کند و افراد از سامانه Akram.emdad.ir می توانند افراد ایتام مورد نظر را انتخاب و به آنان کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه 158 هزار و 442 خانوار معیشت بگیر داریم که ماهانه حقوق می گیرند و 18 هزار و 830 تک و چند خدمتی داریم، تاکید کرد: در مجموع 177 هزار و 272 خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس هستند.

مدیر کل کمیته امداد فارس با یادآوری این مطلب که 354 هزار و 945 نفر تحت پوشش کمیته امداد فارس هستند، افزود: یکصد هزار و 416 خانوار زنان سرپرست خانوار هستند.

بذرافشان با اشاره به اینکه امسال شاهد افزایش مستمری این عزیزان بودیم، اظهار کرد: در این یکی دو سال شاهد افزایش مراجعات بودیم و سالانه نزدیک به پنج هزار خانوار از چرخه حمایتی خارج می شوند.

کد خبر 1089624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha