گردآوری آثار کنشگران عاشورایی تا ۱۵ مهرماه توسط سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع)

مدیرکل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) تا ۱۵ مهرماه آثار کنشگران عاشورایی را گردآوری می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام مرتضی حاجیانی مدیرکل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم امروز در نشست خبری بخش کنشگران مجازی سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) که در سالن جلسات انتشار سوره مهر برگزار شد، گفت: مجموعه تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در سراسر کشور شعبه دارد از اوایل دهه ۹۰ کار خود را در حوزه تبلیغ در فضای مجازی آغاز کرده که سرپرستی آن را حوزویان بر عهده گرفتند.

حجت‌الاسلام حاجیانی با بیان اینکه دفتر مذکور از سال ۹۳ تا امروز سوگواره‌های خود در سطح حوزویان را آغاز کرده است که نخستین فراخوان آن تحت عنوان سوگواره مجازی «بلاغ» مخصوص حوزویان فعال در تبلیغ نوین منتشر شد، عنوان کرد: تبلیغ نوین به معنای فعالیت تبلیغی در فضای مجازی، رسانه‌های تصویری و غیره بوده که ۶ سال در فضای حوزه برگزار شده است.

مدیرکل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری سوگواره هفتم، ابراز کرد: این سوگواره با تأسیس معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی به صورت ملی برگزار شد که نظرات و تولیدات افراد دیگر نیز در این عرصه‌ها دیده و شنیده شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته این سوگواره تحت عنوان «اشراق» نام گرفته و برگزار شد، اظهار کرد: با رویکرد عاشورا و عزاداری امام حسین(ع) و تبلیغ در این زمینه بیش از ۵ میلیون پست منتشر شد که در این بین ۵ هزار پست معیارها و ملاک‌های مورد نظر سوگواره را اخذ کرده و در دبیرخانه به ثبت رسید، در نهایت ۱۴۰ لینک به داوری رسید و هیأت داوران ۵ نفر را به عنوان برگزیده قابل تقدیر و تجلیل دانستند.

حجت‌الاسلام حاجیانی با بیان اینکه امسال در سال هشتم برگزاری این سوگواره تحولی جدید رقم خورده است، عنوان کرد: در راستای عدم موازی‌کاری و هم‌افزایی نهادهای فرهنگی تصمیم بر این شده است که هر نهادی کار تخصصی خود را انجام دهد بر همین اساس  سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) را تشکیل شد که صرفه‌جویی‌های لازم نیز صورت گیرد.

 مدیرکل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: طی سال‌های گذشته در کنار سوگواره اشراق سوگواره مهر محرم و سوگواره بوی سیب نیز برگزار می‌شد اما امسال با هم‌افزایی این سه سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) فراخوان مشترک داده است.

وی با بیان اینکه بسیج رسانه در راستای انتشار آثار خبرنگاران فعال بخش خادمان رسانه را راه‌اندازی کرده است، ابراز کرد: همچنین شبکه جهانی ولایت در حوزه بین‌الملل در گردآوری آثار مشارکت دارد.

حجت‌الاسلام حاجیانی با بیان اینکه در راستای برگزاری این سوگواره، ۵ نهاد مشارکت دارند، گفت: سوگواره اشراق دبیری سه بخش آفرینش ادبی، طراحی و گرافیک و کنشگران عاشورایی، سوگواره بوی سیب دبیری بخش صوت و پادکست و سوگواره محرم دبیری بخش عکاسی و ویدئو را بر عهده گرفتند.

مدیرکل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه در حوزه کنشگران عاشورایی دو بخش مردمی و تخصصی برگزار می‌شود، عنوان کرد: در بخش همه مردم می‌توانند با تولید محتوا در فضای مجازی با هشتگ #ملت_امام_حسین شرکت داشته باشند که همه آثار بررسی و در نهایت برترین‌ها تقدیر خواهند شد، در بخش تخصصی نیز افراد فعال و اثرگذار در فضای مجازی که کنشگر عاشورایی محسوب می‌شوند مورد تقدیر قرار می‌گیرند به این صورت که افراد می‌توانند فعالیت‌های خود را به دبیرخانه معرفی کنند یا مردم  افراد و صفحات فعال در این حوزه را به دبیرخانه معرفی کنند که در نهایت فعالان این عرصه و معرفی‌کنندگان مورد تقدیر و تجلیل قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه مهرناز خسروی دبیر بخش کنشگران عاشورایی، راحله امینیان و حجج اسلام شهاب مرادی و احسان بی‌آزار تهرانی از اعضای هیأت داوران آن هستند، اظهار کرد: همه آثار تا ۱۵ مهرماه گردآوری و پس از آن داوری آغاز می‌شود، مراسم اختتامیه این کنشگران عاشورایی دی ماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حاجیانی با بیان اینکه دبیرخانه مشترک سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) در رادیو معارف مستقر است که دبیرکلی آن بر عهده مسعود کاویانی مدیر رادیو معارف قرار دارد، گفت: در بخش کنشگران عاشورایی در بخش عمومی ۵ جایزه یک میلیون تومانی، ۵ جایزه سه میلیون تومانی به نفرات برتر اهدا می‌شود.

در ادامه این نشست مهرناز خسروی دبیر بخش کنشگران عاشورایی در خصوص شیوه مراجعه به سایت سوگواره گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به سایت سوگواره با نشانی www.soogvareh.eshragh.ir  ارسال کنند.

گفتنی است فراخوان سوگواره ملت امام حسین(ع) در دو بخش مردمی و تخصصی منتشر شده است. علاقمندان به شرکت در بخش مردمی می‌توانند با تولید و انتشار محتوا با هشتگ #ملت امام حسین در سوگواره شرکت کنند.

کد خبر 1089734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha