تمام تلاش دولت مردم گرایی در حوزه فرهنگ و هنر است

محمد مهدی اسماعیلی گفت: تمام تلاش دولت در حوزه فرهنگ و ارشاد رویکرد مردم گرایی، توجه به بخش‌های مردمی، دوری از انحصار طلبی و توجه به تمامی بخش‌های عمومی فرهنگ و هنر در جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، دکتر «محمد مهدی اسماعیلی» روز (دوشنبه هشتم شهریور ۱۴۰۰) در گلستان شهدای اصفهان که به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر افزود: از شهدا طلب می‌کنیم در راه پرفراز و نشیب رسیدن به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی یاریمان کند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بزرگ دولت، رییس جمهور شهید محمدعلی رجایی و آیت الله باهنر، تخت فولاد را تکه‌ای از بهشت دانست و تصریح کرد: این مکان به علما، بزرگان و اولیا الله اختصاص دارد.

 

وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای ۲۳ هزار شهید و بیش از ۴۰ هزار جانباز و ایثارگر است، ادامه داد: اصفهان کانون شهادت و جهاد است.

 

دکتر اسماعیلی خاطرنشان کرد: این استان پیشتاز در عرصه جهاد و شهادت است و امروز فرزندان دلیر و جهادی اصفهان در سنگرهای دفاع از انقلاب در عرصه‌های مختلف حضور دارند.

 

وی افزود: اصفهان در مقوله فرهنگ و هنر دارای فرهنگ اصیل دینی و اسلامی بوده و فرهنگ غنی شیعی اسلامی در این استان ظهور و بروز پیدا کرده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: فرهنگ و هنر در کنار ارکان تمدنی در هم تنیده شدند، همچنین آرایش زیبایی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در میدان امام (ره) تبلور یافته است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: در دولت مردمی حضور پربرکت فرزندان اصفهان و نقش آفرینی آن‌ها در عرصه‌های فرهنگی و هنری را شاهد باشیم.

 

دکتر اسماعیلی اضافه کرد: بعد از چهل سال دولتی مردمی روی کار آمده است و فردی به عنوان رئیس جمهوری از جانب مردم انتخاب شده است که رویکرد و شعار خود را «مردمی بودن» انتخاب کرد.

 

وی گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار با اعضای هیات دولت سیزدهم تاکید کردند دولتی که افتخار او عنوان مردمی است باید بتواند این را در حرکت و رویکردها حفظ کند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: طی سالهای گذشته بازگشت امید به مردم را در عملکرد و کارنامه های که در مبارزه با فساد  اغاز شده مشاهده می‌کنیم.

 

وی افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از سرمایه اجتماعی کشور به واسطه بی تدبیری‌ها از بین رفته است که امید به اصلاح و روند بهبود کشور با انتخابات خرداد دوباره شکل گرفت.

 

به گفته دکتر اسماعیلی، دولت سیزدهم مفتخر است که خط و مشی خود را از شهیدان رجایی و باهنر انتخاب کرده و هویت این دولت عدالت، مبارزه با فساد و خدمت خالصانه و بی منت و مردم باوری در تمامی افشار است.

 

وی تصریح کرد: چتر انقلاب باز است و تمامی گروه‌ها و جریان‌ها و بخش‌های مختلف مردمی زیر این بخش قرار می‌گیرند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: معتقدیم بدون ایجاد دو قطبی‌های کاذب و بدون ایجاد قشربندی و جداکردن بین مردم باید خدمتگزاری برای تمامی آحاد و شهروندان صورت بگیرد.

 

وی گفت: در این شرایط که دشمن از روند اصلاح وضعیت اجتماعی و اقتصادی برای ناامیدی مردم تلاش می‌کند باید بدون اختلاف و تفرقه کنار هم بایستیم و این مسیر نورانی را تا رسیدن به قله هدایت کنیم.

 

دکتر اسماعیلی گفت: تلاش همگانی برای احیای ارزش‌های فرهنگی و تاریخی کشور و خروج هنر از انحصار از جمله برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دولت است.

 

وی اضافه کرد: هنر در وجود تک تک ایرانی‌ها نهفته و تاریخ غنی هفت هزار ساله پشتیبان این کشور است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تمام تلاش دولت در حوزه فرهنگ و ارشاد رویکرد مردم گرایی، توجه به بخش‌های مردمی، دوری از انحصار طلبی و توجه به تمامی بخش‌های عمومی فرهنگ و هنر در جامعه خواهد بود که به صورت جدی در برنامه‌های دولت است.

 

کد خبر 1089744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha