ارائه وام‌های کم بهره خود اشتغالی به سربازان توانمند

سردار مسلمی گفت: در تلاش هستیم تا برای سرمایه‌های اجتماعی نظام فضای کسب و کار را فراهم کنیم که پس از طی دوران سربازی با بهره گیری از وام‌های کم بهره بتوانند برای خود اشتغال ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری،‌ سردار «سیاوش مسلمی» امروز(۸ شهریورماه) در بازدید از کلاس های آموزشی دوره های مهارت آموزی سربازان سپاه استان که با هدف ایجاد توانمندی ها و مهارت های کارآفرینی و اشتغالزایی کارآمد و پایدار به صورت عملی و با بهره گیری از اساتید مجرب و توانمند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مجتمع باقرالعلوم این نهاد در حال برگزاری است، با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر کسب مهارت سربازان، اظهار کرد: یکی از کار‌های ارزشمند سپاه کربلا برنامه ریزی کسب مهارت و برگزاری دوره‌های آموزش برای سربازان است.

 

فرمانده سپاه کربلا بیان کرد: سربازان وظیفه در مجموعه کلاس‌هایی با  ۴۵ رشته تخصصی برای کسب مهارت لازم در حوزه‌های فنی مهندسی سپاه و هم یادگیری حرفه برای آینده و خود، شرکت می کنند.   



 

وی با اشاره به اینکه مجموع ۶ اداره کل در مهارت آموزی سربازان و برگزاری کلاس‌های آموزشی نقش دارند، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا برای سرمایه‌های اجتماعی نظام فضای کسب و کاری را فراهم کنیم که پس از اوقات فراغت از دوران سربازی با بهره گیری از وام‌های کم بهره بتوانند برای خود اشتغال ایجاد کنند.
 

سردار مسلمی تامین اشتغال پایدار را هدف برگزاری دوره‌های کسب مهارت برای سربازان دانست و گفت: با توجه به نسل جوانی که در اختیار مجموعه سپاه است و همچنین ظرفیتی که در این سال‌ها برای سربازان فراهم می‌شود، می‌توانند برای ایجاد یک شغل پایدار مهارت تخصصی کسب کنند.



 

وی مهم‌ترین خلاء جامعه امروز را نداشتن مهارت دانست و تصریح کرد: موتور متحرک اقتصادی و رفع نگرانی‌های اشتغال کارآفرینی است و باید جوانان را با روش‌های کارآفرینی بیشتر آشنا کنیم و جامعه را به سمت کارآفرین شدن سوق دهیم که در این صورت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری نیز خواهیم بود.

 

سردار مسلمی با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ مهارت آموزی گفت: یکی از مشکلات در حوزه کار و اشتغال بحث فرهنگ کار و فرهنگ مهارت آموزی است و تفکر پشت میزنشینی باعث شده که جوانان رغبتی به انجام کارهای یدی و عملی نداشته باشند بنابرین باید به سمت کسب مهارت حرکت کنیم تا در آینده جوانانی ماهرو کارآفرین در عرصه‌های مختلف کسب وکار داشته باشیم.


فرمانده سپاه کربلا ضمن نظارت میدانی از کلاس های آموزشی در گفت و گو با مربیان و سربازان حاضر در این دورهای کارآفرینی در جریان آخرین وضعیت و سطح کیفی این دوره ها هم قرار گرفت.

 

کد خبر 1089775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha