ادامه تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی تالاب انزلی/ ۸ هکتار دچار حریق شد

مرادی با بیان اینکه تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی تالاب انزلی همچنان ادامه دارد گفت: حدود هشت هکتار از منطقه دچار حریق شده است.

«امیر مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه تالاب بین‌المللی انزلی طعمه حریق و جهل و نادانی متصرفان تالاب قرار گرفته است اظهار داشت: با توجه به آنکه مسیر دسترسی به سمت حریق ایجاد شده در تالاب انزلی وجود نداشت درخواست شد تا از بالگرد برای مهار این حریق استفاده شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تاکید بر اینکه وسعت آتش‌سوزی ایجاد شده در سطح تالاب بین‌المللی انزلی زیاد است اضافه کرد: با توجه به وزش باد در منطقه و احتمال سرایت هر چه بیشتر آتش به سایر نقاط تالاب درخواست امداد هوایی را جهت مهار حریق انجام دادیم تا بالگرد در منطقه حضور پیدا کند. 

 

مرادی در پاسخ به این پرسش که چقدر از اراضی اطراف تالاب انزلی طعمه حریق شده است و آیا هم‌اینک این آتش‌سوزی مهار شده یا خیر تصریح کرد: طبق آن چیزی که ما امروز با بالگرد مورد بررسی قرار دادیم حدود هشت هکتار از منطقه دچار حریق شده است.

 

وی از تلاش‌های تمام نیروهای حاضر در منطقه برای مهار و خاموش کردن آتش سخن گفت و با تاکید بر اینکه وزش باد این عملیات را کند کرد یادآور شد: با توجه به تاریک شدن هوا تاکنون موفق به خاموش کردن آتش‌سوزی نشده‌ایم اما سعی می‌کنیم مسیری را برای ورود ماشین‌های آتش‌نشانی به منطقه باز کنیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه تالاب بین‌المللی انزلی زیستگاه بسیاری از گونه‌های مهاجر است خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های خدماتی، دادستان شهرستان بندرانزلی، فرماندار و کلیه نیروهای آتش‌نشانی در منطقه حضور دارند و امیدواریم بتوانیم آتش سوزی تالاب بین المللی انزلی را مهار کنیم.

 

کد خبر 1089810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha