برگزاری مراسم بزرگداشت شش عالم فقید حوزه های علمیه در قم/دستگیری از امور و مشکلات مردم، سیره علما

مراسم بزرگداشت شش تن از علمای فقید حوزه‌های علمیه عصر امروز از سوی جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، به صورت حضوری و مجازی در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،مراسم بزرگداشت شش تن از علمای فقید حوزه‌های علمیه عصر امروز از سوی جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، به صورت حضوری و مجازی در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

این مراسم به پاس خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی مرحومان آیات و حجج اسلام والمسلمین، سید کمال فقیه ایمانی، محمدعلی فیض گیلانی، عبدالحسین محمودی، محمدرضا حکیمی، سید جواد طالقانی و مهدی پیشوایی از سوی جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، به صورت حضوری و مجازی در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در این مراسم گفت: این بزرگواران به اوصافی رسیدند که متصف شدن به آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

 

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: هرکدام از اساتیدی که این مجلس به یاد آنان برگزار شده است، اصلی‌ترین ویژگی که داشتند خشیت در برابر خداوند بود.
 

 

وی حقیقت علم را منشأ تواضع دانست و گفت: حقیقت علم به انسان انکسار و تواضع می‌بخشد. این عزیزانی که مجلس یادبود به یاد آنان برگزار شده است مورد توجه خاص ذات اقدس اله قرار گرفته و به حقیقت عبودیت رسیده اند.
 

 

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به اینکه تسلیم در برابر مشیت الهی یکی دیگر از ویژگی‌های عبودیت است افزود: تمام اشتغال عبد انجام واجبات و ترک محرمات است؛ عبد واقعی خداوند بنا بر روایات از خود ملکیتی نمی‌بیند و همه چیز را از آن خدا می‌داند، تقدیر امور را به خداوند واگذار می‌کند و تمام هم و غم خود را انجام واجبات و ترک محرمات قرار داده است.

کد خبر 1089824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha