فرهنگسازی مهم ترین گام در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

پور سرتیپ با اشاره اینکه خودکشی از مهم ترین آسیب های اجتماعی است، افزود: آموزش و فرهنگسازی برای پیشگیری از آسیب ها اجتماعی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « مریم پور سرتیپ» امروز در حاشیه دوره ی آموزشی سازمان های مردم نهاد استان برای ۱۱۰ نفر از نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان و به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: امروزه خودكشی به عنوان یکی از مهمترين آسيبهای اجتماعی محسوب می شود كه منجر به از دست رفتن سرمايه های انسانی در جامعه می گردد و اثرات نامطللوبی بر خانواده و جامعه دارد .

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان افزود: آموزش و توانمند سازی اقشار مختلف و فرهنگسازی با مشارکت جدی سازمان های مردم نهاد مهم ترین گام در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه لرستان یکی از استان های پایلوت معضل خودکشی در کشور می باشد، بیان داشت: لازم است از همه امكانات، بويژه ظرفيت سمن ها براي مقابله با این معضل اجتماعی و كاهش اثرات آن در جامعه استفاده شود.

 

مدیر کل امور اجتماعی خاطرنشان کرد: برگزاري این قبیل دوره ها مي تواند به افزايش دانش سمن های علاقه مند به فعاليت در حوزه آسيبهای اجتماعی كمك كند .

 

پورسرتیپ در خصوص چرایی برگزاری اين دوره آموزشی افزود: برگزاری اين دوره آموزشی به مناسبت هفته گراميداشت تشكلها و مشاركت های اجتماعي بود كه به دليل اجرای محدودیت های مربوط به تعطيلات كرونایی به تعويق افتاد . 

 

 

 

کد خبر 1089867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha