گفتگوی شورای جهانی صلح و دانشگاه الازهر برای ارتقاء فرهنگ شکیبایی در جهان

رئیس شورای جهانی شکیبایی و صلح و رئیس دانشگاه الازهر ، راههای تقویت همکاری در زمینه های آموزش و تحقیقات علمی برای ارتقاء ارزش های مدارا و صلح در سراسر جهان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thenationonlineng»،«احمد محمد الجروان» ، رئیس شورای جهانی شکیبایی و صلح و «دکتر محمد المحرصاوی» ، رئیس دانشگاه الازهر ، راههای تقویت همکاری در زمینه های آموزش و تحقیقات علمی برای ارتقاء ارزش های مدارا و صلح در سراسر جهان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

این دیدار با هدف گستارش فرهنگ شکیبایی و تحکیم پیوند میان ادیان در دفتر المحرصاوی در قاهره انجام شد.

 

الجروان از تلاش های محلی ، منطقه ای و بین المللی الازهر به رهبری دکتر «احمد الطیب» ، شیخ الازهر قدردانی کرد و تاکید کرد که جهان در حال حاضر به مدارا و شکیبایی نیاز دارد تا انسان ها زندگی بهتری را تجربه کنند.

 

وی یادآور شد که این شورا بورسیه های کارشناسی ارشد و دکتری بین المللی را در زمینه تساهل ، پذیرش دیگران و کنار گذاشتن خشونت و افراط گرایی راه اندازی کرده است و مدرک کارشناسی ارشد را در زمینه مدارا و صلح ارائه می دهد.

 

المحرصاوی گفت که هدف مسجد و دانشگاه الازهر به رهبری دکتر الطیب ، خدمت به بشریت بدون تبعیض است  که همان هدف شورای جهانی شکیبایی و صلح نیز هست.

 

وی همچنین بر تلاش ها و همکاری الازهر با واتیکان تاکید کرد که منجر به امضای مهمترین سند در قرن 21 یعنی سند برادری بشری شد و این همکاری را گام مهمی در راستای تحکیم پیوندهای میان ادیانی دانست.

کد خبر 1089869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha