اختلاف کارفرما و پیمانکار، کلنگ زنی زیر گذر مایوان را به تعویق انداخت

فرماندار فاروج گفت: کلنگ زنی زیر گذر مایوان برای هفته دولت پیش بینی شده بود که اختلاف کارفرما و پیمانکار، این روند را به تعویق انداخت.

ابوالحسن نجفی حاج تقی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: مقرر شده آغاز عملیات اجرایی این طرح تا پایان شهریور باشد.

 

فرماندار فاروج با اشاره به پرتردد بودن این محور با وجود دو روستای گردشگری خسرویه و استاد، بازارهای روستاهای سیاهدشت و سه گنبد و... و تردد 10هزار نفر از این محور بیان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن محور و تصادفاتی که منجر به فوت هم شده ساخت این زیر گذر از اولویت ها است.

 

نجفی با اشاره به اینکه اجرای این طرح  در حوزه فعالیت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور است؛ افزود: پیگیری این مطالبه مردمی انجام شده و پاسخ نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور، برگزاری مناقصه و انتخاب شرکت پیمانکار بود که این مراحل بعد از گرفتن مجوز طی شده است.

 

گفتنی است؛ دهستان شاه جهان با 11 روستا و آبادی یکی از قابلیت های جغرافیای شهرستان فاروج است؛ این دهستان با ظرفیت های بالای اقتصادی، مذهبی، گردشگری و کشاورزی نگینی درخشان بر پهن دشت فاروج است که فراهم نبودن زیر ساخت ها، بهره وری بیشتر از آن را برای اهالی تلاشگر، دور از دسترس کرده است.

 

پنج کیلومتر بعد از فاروج، در جاده مخالف تابلوی شهرک صنعتی، بنای امامزاده جعفر علیه السلام روستای سیاهدشت توجه بیننده را جلب می کند اما رسیدن ایمن به همه جاذبه های این دهستان، زیر گذری را می طلبد که به رغم مطالبه چندین ساله اهالی، هنوز محقق نشده است.

 

زیرگذری که نبود آن به اذعان مسئولان و مردم جان شماری از مسافران و اهالی این دهستان را گرفته است؛ اگر تعداد مسافران و گردشگران  را به سه هزار و 102 خانوار با جمعیت 9 هزار و 902 نفری این دهستان اضافه کنیم، رقم قابل توجهی است که لزوم ساخت این زیر گذر را بیشتر می کند.

 

کد خبر 1089908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha