مقاوم سازی منازل روستایی شیروان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ابرهیمی گفت: مقاوم سازی منازل روستایی شیروان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عزیز ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: عملیات مقاوم سازی ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه این شهرستان خراسان شمالی در دست اجرا است.

 

رییس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان عنوان کرد: عملیات ساخت این واحدهای مسکونی از سال گذشته آغاز شده که اینک ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اواخر امسال ساخت آن به اتمام خواهد رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: شرایط طرح مقاوم سازی مسکن برای ساکنان روستایی فاقد مسکن و مسکن غیرمقاوم است که هر واحد مسکونی ۶۰ مترمربع با ۵۰۰ میلیون آورده تسهیلات و ۳۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض برای هر متقاضی با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله است.

 

ابراهیمی اضافه کرد: تاکنون مقاوم‌سازی ۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی با هدف پیشگیری و کاهش خسارت بلایای طبیعی روستا از جمله اقداماتی است که نگرانی از بروز خسارت در زمان وقوع حوادثی مانند سیل و زلزله را تا حد زیادی برطرف کرده است.

 

به گفته وی طرح مقاوم سازی مسکن از سال ۸۵ در کشور آغاز شد که هم اکنون از جمعیت ۱۵۷ هزار نفری شیروان، ۶۸ هزار نفر در قالب ۱۸ هزار خانوار در روستاهای شیروان سکونت دارند.

 

مرکز شهرستان شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد و در مسیر جاده استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است.

 

کد خبر 1089912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha