مسجدمحوری مطالبه ما از وزیر فرهنگ و ارشاد است

محمدبیگی گفت: ما باید روی مسجد محوری و محله محوری کار کنیم و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم این بحث را مطالبه داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در نشست با حجت الاسلام رمضانی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که امروز (سه شنبه 9 شهریور) در دفتر نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد: ما باید روی مسجد محوری و محله محوری کار کنیم و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم این بحث را مطالبه داریم، البته رویکرد دینی در وزیر فرهنگ و ارشاد وجود دارد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به منظور حمایت مالی و اختصاص اعتبار به کانون های فرهنگی هنری مساجد لازم است طرح و پروژه ارائه شود تا بر این اساس تخصیص اعتبار صورت گیرد.

 

وی عنوان کرد: به منظور حمایت از برنامه های فرهنگی و قرآنی کانون های مساجد استان قزوین، اعتباری اختصاص می دهیم تا برای بحث قرآنی و برنامه های فرهنگی هزینه شود.

 

محمدبیگی افزود: به منظور حل مشکل اعتباری کانون های مساجد، در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهیم برای کانون های مساجد در استان ها ردیف بودجه مستقل در ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان در نظر گرفته شود.  

 

وی با اشاره به ضرورت افزایش اعتبارات در حوزه فعالیت های دینی و قرآنی خاطر نشان کرد: جامعه ما اسلامی است و باید اعتبارات اختصاص یافته به حوزه دین و قرآن تناسبی با این امر داشته باشد.

 

در ادامه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: در کشور 25 هزار کانون با بیش از 2 میلیون عضو فعالیت دارند و در استان قزوین هم نزدیک 400 کانون فرهنگی هنری با 30 هزار عضو فعال هستند.

 

حجت الاسلام «علی رمضانی» اضافه کرد: یکی از فعالیت های مهم در بحث کانون های مساجد، رویداد فهما است که در این رویداد ملی سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و 12 رواق تعریف شده که 48 برنامه در قالب این رواق ها آمده است که کانون ها بر این اساس برنامه ها و فعالیت خود در حوزه های مختلف را در سامانه بچه های مسجد ثبت می کنند.

 

وی تأکید کرد: یکی از نیازهای کانون های مساجد در حوزه اعتباری است و با توجه به مطالبه گری که از این مجموعه وجود دارد نیاز است به لحاظ اعتباری هم از این مجموعه حمایت شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: ما بدون هزینه نمی توانیم اندیشه دینی را ترویج دهیم و اگر بودجه لازم را داشته باشیم می توانیم برنامه هایی که در حوزه های مختلف دینی، فرهنگی و قرآنی داریم را به صورت گسترده تر اجرایی کنیم.

 

وی یادآور شد: ما در بحث آسیب های اجتماعی هم می توانیم بسیار فعال باشیم و اگر اعتقاد به مجموعه مساجد و اثرگذاری آن وجود داشته باشد، این حمایت مالی هم صورت می گیرد.

 

کد خبر 1089924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha