لزوم ترویج فرهنگ اسلامی توسط کانون‌های مساجد در ماه محرم

حجت‌الاسلام عطایی یکی از اهداف مهم تاسیس کانون‌های مساجد را تربیت و پرورش نوجوانان و جوانان در ماه محرم برشمرد و گفت: ترویج فرهنگ اسلامی توسط این کانون‌ها در ماه محرم ضرورت دارد.

«حجت‌الاسلام مجید عطایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، خواستار زنده نگه‌داشتن شعائر اسلامی شد و اظهار کرد: این شعائر باعث تغییر و تحول فکری و فرهنگی در همگان می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری قائمیه مسجد حضرت قائم (عج) اندیمشک افزود: هر انسانی دارای ابعاد مادی و معنوی است که باید بُعد معنوی آنها به وسیله ما پر شود چرا که در غیر این‌صورت، جذب افراد دیگر خواهند شد.

 

وی اذعان کرد: اگر برای تقویت بُعد معنوی انسان‌ها تلاش و کوشش نکنیم و بی‌توجه و سهل‌انگار باشیم، دشمن آن را به دست می‌گیرد و از انحراف و تحریف پر می‌کند.

 

حجت‌الاسلام عطایی با تاکید بر لزوم توجه جدی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به نوجوانان تصریح کرد: اسلام، ائمه اطهار (ع) و مقام معظم رهبری بر مسئله توجه ویژه به نوجوانان و جوانان تاکید داشته‌اند.

 

وی یکی از اهداف مهم تاسیس کانون‌های مساجد را تربیت و پرورش نوجوانان و جوانان در ماه محرم برشمرد و عنوان کرد: ترویج فرهنگ اسلامی توسط این کانون‌ها در ماه محرم ضرورت دارد.

 

مدیر کانون قائمیه اندیمشک بیان کرد: کانون قائمیه اندیمشک پیش از شروع ماه محرم اقداماتی از جمله تشکیل گروه‌های مداحی و آماده‌سازی‌ و سیاه‌پوش کردن را برای برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌‌الحسین (ع) انجام داد.

 

مدیر کانون قائمیه اندیمشک یاد آور شد: در دهه اول محرم، مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)، قرائت زیارت عاشورا و همچنین نشست‌های بصیرتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد حضرت قائم (عج) اندیمشک برگزار شد.

 

کد خبر 1089937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha