انفاق عرصه سبقت در رسیدن به مغفرت و رضوان الهی است

آیت‌الله میرباقری گفت: دنیا محل سبقت در رسیدن به مغفرت و رضوان الهی است، یکی از عرصه‌های سبقت گرفتن انفاق است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف، آیت‌الله سید مهدی میرباقری در مراسم سوگواری دهه سوم محرم که در مجموعه فرهنگی شهدای هفت تیر برگزار شد، گفت: غفلت از خداوند عامل بسیاری از ابتلائات و حوادث می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان در مواجهه با بلاها و مصائب باید استغفار داشته باشد، عنوان کرد: خداوند متعال انسان را با بلاها و گرفتاری‌ها پاک می‌کند، بر اساس روایات رسیده از اهل‌بیت(ع) دوستان آنها  در همین دنیا با ابتلائات و گرفتاری‌ها تطهیر سپس به عالم آخرت وارد می‌شوند.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید به خدا و رسول او ایمان بیاورید و از داشته‌های خود در راه پروردگار انفاق کنید؛ اظهار کرد: مفهوم انفاق در این آیه دارایی‌هایی است که خداوند به انسان‌ها عطا کرده است، انفاق‌کنندگان هرآنچه را خداوند به آنها عطا کرده را به او برمی‌گردانند، انسان نباید درباره انفاق مال و جان غفلت کند چراکه انفاق انسان را به درجات بالای انسانیت می رساند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انفاق سبب رشد انسان می‌شود، ابراز کرد: قرض الحسنه اجر کریم دارد، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اگر کسی به خداوند قرض دهد پروردگار دو چندان آن را به او برمی‌گرداند، طبق روایات آنان که داشته‌های خود را در راه ولایت هزینه می‌کنند خیر کثیر و بی‌نهایت را به دست می‌آورند.

وی با بیان اینکه هر کس به پیامبر ایمان بیاورد از وادی ظلمت وارد به وادی نور هدایت خواهد شد، گفت: برهمین اساس انسان باید امکانات و دارائی‌های خود را اعم از جان، مال و آبرو را در مسیر رضایت الهی قرار دهد.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه شیطان همواره دنیا را برای انسان زیبا جلوه می‌دهد که او را گمراه کند، عنوان کرد: اگر انسان به وسیله تفاخر، تکاثر، زیبایی، لهو و لعب به دنیا مشغول شود از حکمت و هدف خلقت دور می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دنیا محلی است که انسان‌ها در رسیدن به مغفرت و رضوان الهی باید از یکدیگر سبقت گیرند، اظهار کرد: یکی از عرصه‌های سبقت گرفتن انفاق است خداوند وادی انفاق را برای ایمان‌آورندگان به خدا و رسول او قرار داده است.

وی افزود: آنان که در دنیا از فرصت انفاق بهترین استفاده را می‌برند خود را به رشد و کمال می‌رسانند که بهره اصلی آن را در آخرت دریافت می‌کنند.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه در مسیر انفاق قرار گرفتن سختی و گرفتاری دارد که تقدیر الهی است، ابراز کرد: این ابتلائات تدبیر الهی برای سیر و سلوک و رشد انسان است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مؤمنان و جامعه ایمانی در مواجهه با گرفتاری‌ها هرگز متزلزل و نگران نمی‌شوند، گفت: آنها می‌دانند این گرفتاری‌ها کفاره و مجازات نیست بلکه تقدیر الهی است و این مخصوص اختصاص کسانی است که مسیر مسابقه برای رسیدن به مغفرت الهی قرار دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در میدان بندگی الهی بر همه اولیاء الهی سبقت گرفتند حضرت با جان و مال و همه داشته‌های خود وارد میدان شد تا جایی که هیچ کس در این مسابقه به ایشان نمی رسد.

 

کد خبر 1089950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha