بازارچه مرزی دوکوهانه تا پایان شهریور بازگشایی می شود

نخعی گفت: بازارچه مرزی دوکوهانه تا پایان شهریور بازگشایی می شود و طی روزهای آینده این امکان به طور کامل فراهم خواهد شد تا تجار بتوانند از معبر مرزی دوکوهانه برای مراودات تجاری خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی نخعی» امروز(9 شهریور) در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بازگشایی بازارچه مرزی دو کوهانه اظهار کرد: بازارچه مرزی دوکوهانه هنوز بازگشایی نشده اما بیشتر هماهنگی ها انجام شده است، طبق پیش بینی های استاندار حداکثر تا پایان شهریور ماه هماهنگی های باقیمانده انجام و بازگشایی معبر را خواهیم داشت.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سال گذشته یکی از مهمترین پروژه‌ها و موضوعاتی که پیگیری کرده ایم، بحث بازگشایی بازارچه دوکوهانه بود، افزود: سفر چهار روزه ای به کشور افغانستان به منظور بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های ایران در افغانستان داشتم، طی این سفر، موضوعات بازگشایی بازارچه های استان به ویژه دوکوهانه را بررسی کردیم.

 

نخعی تصریح کرد: با نمایندگان مختلف در مجلس شورای ملی، مجلس، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر امور خارجه وقت افغانستان دیدارهای جداگانه‌ای انجام و این موضوع پیگیری شده است.

 

وی با بیان اینکه چون متولی اصلی مرز وزارت کشور است، تصریح کرد: طرح سوال از وزیر وقت کشور را آغاز کردم و متعاقب آن جلساتی را با مسئولان وقت مختلف از جمله وزارت کشور، معاون امنیتی، معاون اقتصادی و پارلمانی وزیر کشور داشتم که جمع بندی این صحبت‌ها مصوبه کارگروه ویژه مرز وزارت کشور برای گذرگاه مرزی دوکوهانه بود.

 

نخعی گفت: علاوه بر این، پیگیری های زیادی از طرف وزارت خارجه وقت و دیدار با وزیر انجام شد، همچنین پیگیری‌های زیادی از طرف معاونان وزیر امور خارجه انجام و مکاتبات متعددی با کشور افغانستان صورت گرفت، دسته سوم پیگیری‌های ما از طریق کمیسیون مشترک ایران و افغانستان بود که وزیر وقت نیرو هم جلسات زیادی برگزار و مکاتباتی صورت گرفت.

 

وی بیان کرد: وزیر نیروی وقت دستور داد در اولین جلسه کمیسیون مشترک ایران و افغانستان، موضوع بازگشایی مرز دوکوهانه طرح شود و تصمیم گیری شود که این کمیسیون هنوز برگزار نشده است.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با توجه به تغییر دولت افغانستان و ایجاد شرایط جدید در این کشور، گفت: تاحدود زیادی شرایط به سمت اینکه بازارچه هایی که رسمیت دارند بازگشایی شوند تغییر کرد.

 

وی در پایان با اشاره به هماهنگی ها و پیگیری های استاندار برای بازگشایی مرز، از همکاری نهادهای امنیتی، انتظامی، مرزبانی و استانداری خراسان ‌جنوبی قدردانی کرد و گفت: همکاری نهادها اگر نبود شرایط جدید به وجود نمی آمد و اگر تاجری تمایل داشته باشد با تاجری از کشور افغانستان مراوده تجاری داشته باشد تاحدود زیادی هماهنگی ها انجام شده و طی روزهای آینده این امکان به طور کامل فراهم خواهد شد که بتوانند از معبر مرزی دوکوهانه برای مراودات تجاری خود استفاده کنند.

کد خبر 1089963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha