برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی در سمنان/ برنامه‌ها شیوه متفاوتی دارد

سرهنگ سلامی از برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان به جای رژه ۳۱ شهریورماه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» در نشست برنامه‌های هفته دفاع مقدس و به خصوص برپایی نمایشگاه ویژه این هفته و اربعین حسینی گفت: دوران دفاع مقدس، مظهر مجاهدت در راه خدا بود و پیشکسوتان دفاع مقدس مظهر ایستادگی ملت ایران در مقابل ظلم، تجاوز و زیاده خواهی دشمنان بودند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان با اشاره به برگزاری متفاوت برنامه‌های سال جاری به دلیل شیوع کرونا اظهارداشت:  امسال رژه نیروهای مسلح به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار  نخواهد شد و به جای آن نمایشگاه هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برپامی شود.

 

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس و اربعین حسینی در کنار ترویج ارزشهای دفاع مقدس و فرهنگ ایثار، تلاش‌ها و اقدامات جهادی توان و اقتدار امروز ما را نشان خواهد داد و در عین حال الهام و بخش و امید آفرین خواهد بود، افزود: ترویج ارزشهای دفاع مقدس در جامعه و در بین جوانان روحیه مجاهدت در راه خدا را افزایش خواهد داد که این امر موضوعی دارای اهمیتی است.

 

سرهنگ سلامی با تأکید براینکه تلاش‌های مستمر فرهنگی برای پیشکسوتان دفاع مقدس یک سرمایه ارزشمند است و مرکز فرهنگی  و موزه دفاع مقدس یک ظرفیت مناسبت برای پیشکسوتان جهاد و مقاومت به شمار می رود ادامه داد: پیشکسوتان دفاع مقدس باید مرکز فرهنگی دفاع مقدس را پاتوق خود بدانند تا فرهنگ ایثار و فداکاری و خاطره‌های هشت سال مقاومت را به نسل جوان انتقال دهند.

 

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان دیدار جمعی از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان با رئیس جمهور از طریق ارتباط تصویری همزمان با سراسر کشور را از برنامه‌های شاخص روز ۳۱ شهریورعنوان کردوافزود: انتقال ارزش‌های افتخار آفرین ملت بزرگ ایران را به نسل‌های آینده انقلاب اسلامی در زمره محورها برگزاری برنامه‌های این هفته است.

 

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: با توجه به تقارن ایام اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس، نمایشگاه نیروهای مسلح استان که نشان همدلی و تلاش برای ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در جامعه است برگزار خواهد شد.

 

«حسن اسلامی راد»افزود: نمایشگاه تجهیزات و ادوات نظامی در فضای باز مرکز فرهنگی دفاع مقدس، با همکاری نیروهای مسلح استان برای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

وی بزرگداشت هفته دفاع مقدس  را یادآور تلاش، ایثار و ایمان راسخ رزمندگان اسلام  دانست وافزود: هدف از گرامیداشت این ایام الگوسازی ایثار، شجاعت، ایمان و مقاومت فرزندان این مرز و بوم برای نسل‌های جوان است.

 

به گفته اسلامی راد نمایشگاه هفته دفاع مقدس روایتگر غیرت دینی و شجاعت جوانانی است که از جان خود گذشتند تا ایران اسلامی، امروز در اوج اقتدار و آزاده گی در امنیت و آرامش قرار داشته باشد.

کد خبر 1090084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha