آمادگی تزریق روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار واکسن در استان مرکزی /واکسن فایز به استان وارد نشده

جمالیان گفت: دانشگاه علوم پزشکی زیرساخت ها را طوری فراهم کرده که آمادگی تزریق روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار واکسن در استان مرکزی را دارد.

سید «محمد جمالیان» با اشاره به روند خوب واکسیناسون در استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در استان مرکزی بر اساس رده های سنی در حال انجام واکسیناسیون هستیم که استقبال خوبی نیز از طرف مردم شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک افزود: تعداد واکسنی که در حال حاضر در اختیار دانشگاه قرار دارد تنها جوابگوی دُز دوم افرادی که نوبت دوم آن فرا رسیده و گروه‌های سنی فراخوان شده است.

 

وی با اشاره به اینکه وزارت خانه برای یکسری مشاغل مثل هنرمندان و وزارت نیرو مجوز تزریق واکسن داده است، ادامه داد: متاسفانه بضاعت واکسن در حدی نیست که بتوان آن را عملی کرد اما مقرر شده که تعداد واکسن بیشتری در اختیار دانشگاه قرار بگیرد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: انشالله مردم و مدیران استانی با دانشگاه علوم پزشکی تعامل خوبی داشته باشند که بتوانیم با آرامش خاطر واکسیناسیون را هرچه سریعتر به اتمام برسانیم.

 

جمالیان گفت: اگر واکسن به میزان کافی در اختیار دانشگاه قرار بگیرد دانشگاه علوم پزشکی زیرساخت‌ها را به گونه ای آماده کرده است که روزانه آمادگی تزریق ۱۵ تا ۲۰ هزار واکسن را دارد.

 

فروش و تزریق «متیل پردنیزولون» به جای «فایزر»

 

جمالیان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ واکسن فایزری به استان مرکزی وارد نشده است، افزود: در یکی از شهرستان های استان متاسفانه با قیمت های بسیار بالا آمپول متیل پردنیزولون به جای واکسن کرونایی «فایزر» به فروش رسیده و تزریق شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک افزود: گفته شده قیمت هر دو دُز واکسنی که تزریق شده حدودا 50 میلیون تومان بوده است.

 

وی با تاکید بر آگاهی و هوشیاری مردم، اضافه کرد: از مردم فهیم استان درخواست داریم که، گول سودجویان و دلالان این حوزه را نخورند چراکه هنوز به طور رسمی واکسن «فایزر» وارد کشور نشده است.

 

این مقام مسئول به اهمیت سلامت واکسن های وارد شده اشاره کرد و ادامه داد:  اگر هم کسی به صورت قاچاق واکسنی را آورده باشد، از چرخه اصولی و بهداشتی حمل نشده است و این نیز خطرناک است.

 

واکسناسیون در استان مرکزی با سرعت خوبی در حال انجام است.

 

متولی سلامت استان در ادامه با اشاره به اینکه اگر روی یک جعبه آرم و نام یک برند خاصی زده و یا حک شده باشد، اصلا دلیلی برای اصل بودن و یا حتی واکسن بودن محتویات داخل آن نیست، گفت: در این شهرستان، متاسفانه از اعتماد و عدم آگاهی مردم سوء استفاده شده و به حدود 15 نفر این واکسن تقلبی تزریق شده و کارت واکسن نیز صادر شده است.

 

جمالیان با بیان اینکه خوشبختانه واکسیناسیون در استان مرکزی با سرعت خوبی در حال پیگیری است و تقریبا در کمتر از 15 دقیقه انجام می شود، ادامه داد: این مهم با تلاش همکاران دانشگاه به خصوص معاونت بهداشت و البته همکاری سایر نهادها از جمله سپاه و هلال احمر و ... در حال انجام است و تا نهایی شدن و واکسینه شدن کل جامعه نیز ادامه خواهد داشت.

 

 ۹فوتی و شناسایی ۵۵۵مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۵۵۵مورد جدید ابتلا در ۲۴ساعت گذشته شناسایی شده اند، گفت: بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۸۳ هزار و ۷۱۸ نفر رسیده است.

 

جمالیان با بیان اینکه از تعداد ۵۵۵مورد جدید در استان ۱۱۷نفر از بیماران در بیمارستانهای استان بستری شده اند، ادامه داد:این افراد تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند.

 

وی افزود: ۴۳۸مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

 

متولی سلامت استان با اشاره به اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده استف گفت: با این حساب تعداد فوتی ها در اثر این بیماری در استان به  ۲ هزار و ۴۷۶نفر رسیده است.

کد خبر 1090088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha