پیشرفت  ۹۰ درصدی احداث تصفیه خانه امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)

قاسم زاده با بیان اینکه پروژه احداث تصفیه خانه امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در این تصفیه خانه فاضلاب در چهار مرحله تصفیه و به صورت آب بهداشتی قابل استفاده در کشاورزی در اختیار فضای سبز این آستان قرار می گیرد.

«مهدی قاسم زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: احداث تصفیه خانه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) از مهم ترین طرح های عمرانی است که توسط شرکت عمران و توسعه رضوی در حال انجام است. 

 

مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس در ادامه بیان کرد: این طرح با هدف صرفه جویی در میزان منابع آبی آغاز شده است و با توجه به میزان آب مصرفی در آستان مبارک تصفیه‌خانه آب با ظرفیت روزانه 200 هزار لیتر در دستور کار قرار گرفت.

 

قاسم زاده با بیان اینکه عملیات احداث تصفیه خانه از سال 1398 آغاز شده است، ادامه داد: تاکنون این پروژه  90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امید می رود به زودی شاهد افتتاح این واحد باشیم.

 

وی در ادامه گفت: در این تصفیه خانه فاضلاب در چهار مرحله تصفیه و به صورت آب بهداشتی قابل استفاده در کشاورزی در اختیار فضای سبز آستان مبارک قرار خواهد گرفت.

 

مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس خاطرنشان کرد: تصفیه آب، سطحی بالاتر از کنترل را به کشاورزان می‌دهد که می‌تواند به آن‌ها در بهبود شرایط رشد، پیشگیری از بیماری‌ها و افزایش بازده محصولات کمک کند و اگر آبی که برای آبیاری محصولات به کار می‌رود دارای مقادیر زیادی از مواد جامد محلول باشد، ممکن است باعث افت کیفیت خاک و به دنبال آن آسیب دیدن محصولات کشاورزی شود که این موضوع به اهمیت تصفیه بهداشتی آب می افزاید.

 

 

کد خبر 1090203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha