لزوم جدیت شهرداری‌ها در برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز

محسنی با اشاره به لزوم جدیت شهرداری‌ها در برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز، عملکرد کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها را مورد توجه قرار داد و گفت: در زمان وقوع تخلفات ساختمانی مشهود، نقش ادارات و دستگاه‌های متولی اهمیت و ضرورت می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «محمدرضا محسنی» صبح امروز(چهارشنبه، ۱۰شهریور) در جلسه کارگروه پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان با قدردانی از پیگیری ها و اهتمام ادارات و دستگاه های متولی در نظارت بر ساخت و سازها به ویژه تخلف ساختمانی، اظهار کرد: آمار ارائه شده در شهرستان حاکی از روند نزولی ساخت و ساز غیر مجاز است که دلیل اول آن، اهتمام و جدیت مدیریت شهرستان در برگزاری جلسات ساخت و ساز غیرمجاز حسب دستور استاندار به صورت منظم است.

 

فرماندار فومن افزود: دلیل دوم، همپوشانی و اراده دستگاه‌های متولی در پیگیری و انجام گشت‌های مشترک و دلیل سوم نیز حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی در پیشگیری و برخورد با مصادیق ساخت و ساز غیرمجاز بود که زنجیره نظارتی را تکمیل و موجب کاهش تخلفات ساختمانی شود.

 

وی با اشاره به لزوم جدیت شهرداری‌ها در برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز، عملکرد کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها را مورد توجه قرار داد و گفت: در زمان وقوع تخلفات ساختمانی مشهود، نقش ادارات و دستگاه‌های متولی اهمیت و ضرورت می‌یابد و باید در اسرع وقت و در زمان شروع تخلف، اقدامات قانونی لازم انجام شود.

 

محسنی با استقبال از برگزاری گشت‌های مشترک تصریح کرد: هر ماه دو مرحله گشت مشترک با حضور ادارات و دستگاه‌های اجرایی متولی در سطح شهرستان انجام و گزارش آن به فرمانداری ارسال شود.

 

فرماندار فومن با اشاره به پیگیری‌های موثر اداره منابع طبیعی شهرستان، از فراهم کردن مقدمات انجام ماده ۴ در پنج روستای دیگر تا پایان سال خبر داد و افزود: در خصوص اجرای ماده ۱۰ در شهر ماکلوان، کمیته‌ای متشکل از شهرداری، نماینده فرمانداری و یک دستگاه ناظر، جهت نحوه این واگذاری فعال شود تا موارد مساله دار را بررسی کرده و درباره آن تصمیم گیری کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در سطح روستاها، همانند رویه موجود در شهر، پروژه‌های ساخت و ساز دارای تابلو یا بنر حاوی مشخصات فنی باشند زیرا اعلام مشخصات این پروژه‌ها ضمن شفافیت بیشتر، باعث کاهش ساخت و ساز غیر مجاز و سایر تخلفات احتمالی ساختمانی می شود.

کد خبر 1090236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha