توسعه زیرساخت‌ها و تامین انرژی نیازمند تلاش شبانه‌روزی است

فرماندار شهرستان بیجار با قدردانی از فعالیت‌های شرکت گاز استان کردستان در راستای تامین انرژی گازطبیعی در مناطق شهری و به ویژه روستایی گفت: توسعه زیرساخت‌ها و تامین انرژی نیازمند تلاش شبانه‌روزی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، علی اکبر ورمقانی فرماندار بیجار در مراسم افتتاح 41 پروژه روستايي و صنعتی  كه به مناسبت هفته دولت و گراميداشت ياد و خاطره شهداي دولت بخصوص شهيدان رجائي و باهنر در روستاي قدیم خان اظهار کرد: ارزشمند بودن گاز طبیعی بر کسی پوشیده نیست و با اتمام هر طرح گازرسانی  برای مردم آن منطقه رفاه و آسایش به ارمغان می‌آورد و شرکت گاز استان کردستان در زمینه گازرسانی خدمات ارزنده‌ای انجام داده و رفاه و آسایش را برای عموم مردم به ارمغان آورده است و ما از زحمات این شرکت کمال تشکر را داریم.

 

وی افزود: مدیریت و کارکنان زحمت کش شرکت گاز استان کردستان از هیچ کوششی در جهت توسعه زیر ساخت های تامین  مستمر و همیشگی انرژی گاز طبیعی دریغ نورزیده و همیشه با جان و دل در جهت توسعه رفاه و آسایش قدم برداشته اند.

 

هدف غایی شرکت گاز کردستان افزایش رفاه مردم در مناطق روستایی و دور دست است

 

احمد فعله گري مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: هدف غايي و استراتژيك شركت گاز استان كردستان افزايش سطح رفاه مردم شريف  استان كردستان بخصوص ساكنان زحمتکش و تلاشگر و تولیدگر روستاهاي دور ار دسترس در راستاي تحقق عدالت اجتماعي است.

 

وی افزود: به مناسبت هفته دولت تعداد 11 روستا در بخش مركزي  و چنگ الماس شهرستان بيجار به نام‌هاي چوبی، گنبدی، نگارستان، الوند قلی، قاوشق، اوچ گل، قدیم خان، جوروندی، خزره دین، اشرف‌آباد قوچ و قوری چای با اجرای  54 كيلومتر شبكه گذاري و تعداد 329 خانوار را تحت پوشش گاز طبیعی قرار داد.

 

وی ضمن تشكر از عوامل اجرايي پروژه اضافه كرد: در بخش‌های مركزي و کرانی تعداد30 واحد صنعتی به نام‌های پرورش شتر مرغ نگاری، 26 واحد صنعتی دامداری مقلی، معدن آهن صبانور، دامداری ندرمحمدی و مرغداری میر صادقی در این ایام مبارک به صف مصرف کنندگان گاز طبیعی اضافه شدند.

 

مديرعامل شركت گاز استان كردستان تصریح کرد: براي گازرساني به 11 روستا و 30 واحد صنعتی افتتاح شده در مجموع 54 هزار متر شبكه‌گذاري شده و سالانه در مصرف یک ميليون و 100 هزار ليتر سوخت مايع صرفه جويي می‌شود.

 

فعله‌گري مجموع اعتبارات هزينه شده در بخش‌هاي افتتاحيه را 113 میلیارد و 977 ميليون ریال  فقط در بخش اجراء ذكر كرد که با احتساب هزینه‌های خرید کالا، تحصیل اراضی و سایر هزینه‌ها بیش از 200 میلیارد ریال یرای شرکت گاز هزینه در بر داشته است. 

 

مدير عامل شركت گاز استان كردستان در مورد آخرين وضعيت گازرساني در بخش روستايي شهرستان بيجار گفت: در شهرستان بيجار 201 روستا از قابليت گازرساني برخوردار مي باشد كه تاكنون 186 روستا به شبكه سراسري گاز وصل و عمليات گازرساني در 18  روستاي در حال انجام  و تعداد 13 روستا در دست طراحی است كه با گازدار شدن اين تعداد روستا ضريب نفوذ گاز در جمعيت روستايي از 94  درصد فعلي  به 98 درصد ارتقاء مي يابد در حاليكه ضريب نفوذ گاز طبيعي در جمعيت شهري 100 درصد است.

 

وی افزود: شرکت گاز استان کردستان یکی از شرکت های دولتی خدمت رسان است که بدون وقفه و با تلاش زیاد در جهت تامین گاز طبیعی برای خانوارهای شهرستان بیجار  و صنایع فعال در این شهرستان گام برداشته است و نمونه بارز آن برنامه ریزی برای گاز رسانی به 11 روستا و  30 واحد صنعتی  این شهرستان در سال جاری است.

کد خبر 1090272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha