همایش چند رسانه ای «رستاخیز» یک برنامه جریان ساز فرهنگی در شیراز است

جعفری گفت: همایش چند رسانه ای «رستاخیز» در بوستان «دراک» شیراز به عنوان یک برنامه جریان ساز فرهنگی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی جعفری»، امروز (چهارشنبه 10 شهریور) در نشست خبری همایش چند رسانه ای «رستاخیز» با تسلیت شهادت امام سجاد (ع) گفت: در شرایط کرونا برگزاری برنامه های فرهنگی فاخر و فعال کردن ظرفیت های هنری شیراز، برنامه های جریان ساز فرهنگی به شمار می رود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: چندین ماه جلسات هماهنگی و میدانی برای برگزاری این همایش در حال برگزاری است و در بوستان «دراک» محل برگزاری آن جانمایی شده و لایحه برای مساعدت مالی این برنامه در شورای اسلامی ششم شهر شیراز نیز به تصویب خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در شرایط کرونا حضور مردم در عرصه های میدانی محدود شده اما برگزاری برنامه های فرهنگی در شیراز متوقف نشده و همایش بین المللی «غدیر» و اجرای برنامه های مفصل در ایام محرم که نسبت به سال های قبل چند برابر بود مصداق تداوم برگزاری این برنامه ها است.

وی اضافه کرد: برنامه سوگ قدسیان، نصب چهار سازه فلزی در شهر و 70 هزار متر ریسه، یک هزار عدد پرچم بزرگ اهتزاز، نصب پرچم «یا حسین» در دروازه قرآن، برپایی خیمه سوگواری اهل بیت (ع) در میدان نمازی شیراز، فضاسازی و حمایت از هیئات مذهبی، چاپ و توزیع پوستر مذهبی «ما ملت امام حسینیم»، طرح «هر خانه یک حسینیه»، برپایی مراسم محرم به صورت خودرویی در کوهستان «دراک» و ... از نمونه این اقدامات موثر است.

جعفری با تشکر از همراهی سازمان بسیج هنرمندان فارس، نهاد نماینده ولی فقیه در فارس، بسیج رسانه، اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس، سپاه فجر و .... برای حمایت از برگزاری این برنامه های فرهنگی عنوان کرد: بیش از ۵۰ برنامه تعزیه در محلات مختلف شهر در این ایام برگزار شد و در هفته دفاع مقدس شاهد برگزاری جشنواره روزنامه نگاری، رونمایی از ۲ کتاب دفاع مقدس، تولید 20 قصه صوتی، شب خاطره و خاطره گویی، نمایشگاه آثار هنری شهیدان، نمایشگاه عکس و وصیتنامه شهدا، نمایش عملیات دفاع مقدس در دیوار «ارگ»، تقدیر از شهدای سلامت، تولید پازل های کودکان با معرفی عملیات دفاع مقدس، نمایشگاه خیابانی، تجلیل از جانبازان اعصاب و روان، اعزام نمادین رزمندگان، مسابقه داستان نویسی، اختتامیه جشنواره دفاع مقدس و ... خواهیم بود.

وی اعلام کرد: برنامه های دهه محرم در ایام اربعین نیز اجرا خواهد شد که در مجموع شامل 15 برنامه است که تعزیه و پرده خوانی را نیز شامل می شود.

کد خبر 1090339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha