روضه خانگی خادمیاران رضوی قائم شهر در بیت شهید«محمدامین کریمیان» برپا شد

بانوان خادمیار رضوی شهرستان قائم شهر از مازندران، در ایام حزن و انده شهادت امام حسین(ع) با برگزاری مراسم روضه در منزل شهید مدافع حرم«محمدامین کریمیان»، یاد و خاطره ی این شهید جاویدالاثر را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، امسال با توجه به شیوع کرونا خیلی ها پیش بینی کم رونق شدن و حتی تعطیلی مراسم عزای سیدالشهدا(ع) را می کردند که طی این چند هفته ای که از ایام اقامه عزای امام حسین(ع) و یاران آن حضرت می گذرد نه تنها این مراسم مهم از رونقش کم نشد بلکه همراه با شور و شعور مردمی در سراسر استان مازندران با رعایت پروتکل های بهداشتی برپا شد.

 

در این بین خادمیاران رضوی شهرستان های دیار علویان نیز با برپایی روضه های خانگی در بیت شهدا و یا مقابل منازل خانواده های معظم شهدا سعی در اقامه عزاداری محرم حسینی دارند.

همچنین به همت کانون محله ای خدمت رضوی شهدای مسجدالرسول(ص) شهرستان قائم شهر، در راستای اجرای طرح روضه ی خانگی، مراسمی در منزل طلبه شهید مدافع حرم «محمد امین کریمیان» برپا شد.

مادر طلبه شهید «محمدامین کریمیان» از شهدای مدافع حرم مازندران با اشاره به اینکه مادیات برای فرزند شهیدم مفهوم و معنایی نداشت، گفت: پسرم عاشق شهادت در راه خدا بوده است.

 

وی افزود: پسرم از کودکی فردی مخلص، با ایمان و دوست داشتنی بود و با دل و جان از ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری اطاعت می کرد .

پدر بزرگوار طلبه شهید «محمدامین کریمیان» گفت: پسرم از زمان کودکی همواره به همراهم به مسجد می آمد و به عبادت و راز و نیاز با خدا علاقه ی خاصی داشت .

 

 وی با اشاره به خصوصیات بارز شهید افزود: محمد امین همیشه با لبخند و احترام با همه برخورد می کرد و دوستان زیادی جذب او شدند .

 

کریمیان بیان کرد: شهادت آرزوی دیرینه ی محمد امین بود و با معامله با خدایش ، بالاخره به آرزوی خود رسید و من به خاطر داشتن چنین فرزندی ، خدا را شاکرم .

 

به گزارش شبستان، طلبه شهید متولد سال ۱۳۷۳ از شاگردان ممتاز ، مسلط به زبان انگلیسی بود و استعداد شگرفی در امر علوم دینی داشت . وی قصد داشت پیرو فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت جوانان در راه شهید آوینی،  مسیر ترویج فرهنگ جهاد و شهادت را طی کند . این روحانی شهید ۲۲ ساله، پنجمین شهید مدافع حرم شهرستان بابلسر است که در ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ در حلب سوریه بر اثر اصابت گلوله به پا و سینه به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد .

کد خبر 1090377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha