همایش «رستاخیز» موجب آشتی بین صحنه تئاتر و تماشاگران می شود

رضایی گفت: همایش «رستاخیز» مقدمه ای برای اجرای نمایشنامه های ملی بر پایه ظرفیت ها و رویدادهای بومی است و موجب آشتی بین صحنه تئاتر و تماشاگران می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «هادی رضایی»، امروز (چهارشنبه 10 شهریور) در نشست خبری همایش چند رسانه ای «رستاخیز» گفت: برنامه «عصر شیدایی» موجب آشتی میان تئاتر و مردم شد و  در نگارش نمایشنامه «رستاخیز» از ظرفیت های استانی، افتخارات و داستان های بومی استفاده می شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه فجر فارس افزود: همایش «رستاخیز» مقدمه ای برای اجرای نمایشنامه های ملی بر پایه ظرفیت ها و رویدادهای بومی است و موجب آشتی بین صحنه تئاتر و تماشاگران می شود.

وی اضافه کرد: انتقال مفاهیم اسلامی-ایرانی با زبان هنر و از طریق رسانه اقدام مطلوبی است و انتظار مقام معظم رهبری در انتقال این مفاهیم رستاخیزی است بتواند موثر واقع شود که نام این همایش با عنوان «رستاخیز» پس از سالها شیدایی در فارس به عنوان استان پیشرو در هنر انتخاب شده است.

رضایی تاکید کرد: اگر هنر تلفیقی بین تاریخ صدر اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم و سلامت ایجاد کند پیام اولیای الهی به خوبی به نسل جدید منتقل می شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه عکس در هفته دفاع مقدس با نگاه مجاهدت های رزمندگان مدافعان حرم و مدافعان سلامت نیز برگزار خواهد شد که اقدام فرهنگی موثری در این خصوص است و اصحاب رسانه زبان گویای نظام و مطالبه گران مردم هستند و نقش موثری در اقدامات فرهنگی جامعه ایفا می کنند.

رضایی تاکید کرد: «راه دل»، کار ارزشمند عکاسان خبری از سوگواری عاشورایی است که به صورت ملی برگزار می شود و باید حمایت شود و همکاری مطلوب رسانه در اطلاع رسانی موجب شده تا هنر و رسانه ۲ بال اثربخش یکدیگر باشند.

«روح الله رنجبری» نیز در این نشست گفت: اتفاقاتی که در نمایش می افتد، ملموس تر بوده و نفس به نفس تماشاچی اتفاق می افتد و تاثیر بازیگران به عنوان راویان زنده بیشتر است و تئاتر تاثیرگذاری آنی بر مخاطب می گذارد.

رئیس صمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از تمام ظرفیت های خود برای اجرای همایش «رستاخیز» استفاده می کند.

کد خبر 1090382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha